© 2024 Auto.ro
Intr-un interviu cu un radio german, Roland Koch, guvernatorul statului din care provine Opel, Hesse, a declarat ca Magna este, in opinia sa, cea mai buna alegere pentru Opel.
Oficialul german a declarat ca Magna este cel mai aproape de dorintele scenei politice si ale angajatilor. Koch a continuat, spunand ca Magna se bazeaza pe idei noi, piete noi si consumatori noi, iar celelalte oferte se bazeaza pe rationalizare.
Koch a anuntat, de asemenea, ca nu toate slujbele pot fi pastrate. FIAT intentioneaza sa reduca personalul Opel cu 18,000 de angajati, in timp ce Magna propune doar 10,000 de disponibilizari. In acelasi timp, FIAT cere guvernului un imprumut de 5,9 miliarde $, iar ceilalti ofertanti, inclusiv Magna, doresc doar 5 miliarde $. Conform unei declaratii oficiale Magna, compania doreste 20 de procente din Opel, iar Sberbank, partenerul sau rusesc, 35 de procente. General Motors Europe va detine in continuare 35 de procente, in timp ce ultimele 10 procente merg la angajatii Opel.
In ciuda preferintelor Germaniei, GM va lua decizia finala. Guvernul german a fost implicat datorita impactului social al deciziei privind viitorul Opel si aimprumuturilor cerute de toate partile implicate.