© 2024 Auto.ro
GM, societatea-mama a Vauxhall si Opel, va decide in curand, impreuna cu guvernul german, cu cine vor incheia o intelegere pentru vanzarea ambelor branduri. Cele mai bune oferte au venit de la Magna International si RHJ Investments, ambele aflandu-se in lupta finala pentru castigarea contractului.
Daca pentru a castiga afacerea, Magna planuieste investiţii de 350 de milioane de euro in Opel, avand nevoie de 4-5 miliarde de euro garantii financiare de la stat, RHJ sustine ca va investi 275 milioane de euro, avand nevoie insa de un ajutor financiar mai mic decat Magna, 3.8 miliarde de Euro.
Planurile de afaceri sunt si ele destul de diferite, avand in vedere ca Magna planuieste o dezvoltare uriasa pentru Opel prin intermediul asamblarilor la scara mare, in special pe piata rusa. Pe de alta parte, RHJ ar putea avea doar un plan de afaceri pe termen mediu, care include in primul rand revenirea Opel pana la profit si, poate mai târziu, cand valoarea brand-ului va fi considerabil mai mare, ia in considerare posibilitatea de a o vinde inapoi la GM.
Mai există inca o problema in luarea deciziei, aceea ca GM si guvernul german sunt in conflict in acest moment, cu privire la cine sa preia cele doua marci. Se pare ca guvernul prefera Magna, in timp ce GM este mai interesat de oferta RHJ.
Oricum, pana la sfarsitul saptamanii cele doua parti trebuie sa ajunga la o concluzie.