© 2024 Auto.ro
Era inevitabil ca cel putin unul din clientii Magna sa considere preluarea Opel un conflict de interese. Astfel, Volkswagen este primul constructor care da glas nelinistilor.
Magna este un furnizor de piese important pentru Volkswagen si brandurile sale, in timp ce Opel este un rival direct. Purtatorul de cuvant Volkswagen, Michael Brendel, a declarat ca VW va monitoriza cu atentie evolutia preluarii. Aceasta afirmatie se poate traduce ca VW va urmari daca Opel primeste tratament preferential sau nu.
In cazul in care tratativele isi ating finalitatea, Magna si Sberbank vor primi 55 de procente in Opel, in timp ce GM pastreaza 35 de procente. Ultimele 10 procente revin angajatilor. Guvernul german a oferit un imprumut de 1,5 miliarde euro pentru ca Opel sa nu intre in procedurile de faliment alaturi de GM, facand astfel vanzarea catre Magna posibila.
Magna spera ca Opel se va intoarce la profitabilitate in 4 ani, iar constructorul de piese doreste sa aduca Opel in Canada pana la sfarsitul anului. Modele constructorului german nu vor ajunge insa in China sau Statele Unite, in urma intelegerii cu GM.