© 2024 Auto.ro
Chiar daca la primele loturi (2004-2005) au fost reclamate cateva probleme de fiabilitate, marea majoritate a viciilor de fabricatie au fost remediate pe parcurs. Prin urmare la valoare second hand berlina medie poate fi catalogata drept o investitie rentabila.
Lansata in urma cu 7 ani, berlina medie franceza a reprezentat un important salt calitativ realizat de catre constructorul francez in dorinta de a tine pasul cu rivalii teutoni. Mai ales la exemplarele fabricate dupa anul 2006 utilizatorii s-au declarat multumiti de fiabilitatea componentelor costisitoare, echiparea standard generoasa, precum si gradul de confort oferit in habitaclu.
Un alt criteriu determinant la varsta a doua este gradul ridicat de siguranta oferit pasagerilor, Peugeot 407 primind calificativul maxim de 5 stele la testele EuroNCAP efectuate in anul 2004.
De asemenea utilizatorii unui Peugeot 407 s-au mai declarat satisfacuti de rezistenta la uzura a materialelor din plastic ori textil folosite la finisarile interioare, precum si organizarea eficienta a interiorului (multe spatii de depozitare pentru obiectele de mici dimensiuni plus un portbagaj incapator). Nu in ultimul rand un alt argument care inclina balanta in favoarea acestui model este designul atemporal al caroseriei.
Traiectorie preturi:
Pe baza anunturilor de vanzare postate pe site-ul auto.ro si centralizate in bursa Auto Index se constata ca tendinta din ultimul an a pretului mediu pentru un exemplar Peugeot 407 este usor descedenta. Astfel daca in luna iunie 2010 pretul mediu era situat la 8.084 EUR, in luna iunie 2011 cotatia a ajuns la 7.492 EUR ceea ce reprezinta o depreciere anuala de aproximativ 7,3 %.
In functie de tipul de motorizare se constata ca momentan pretul mediu cerut pentru o varianta diesel (7.507 EUR) este cu doar circa 7,7% mai mare fata de cel al unui propulsor pe benzina (6.928 EUR).
In functie de anul de fabricatie si rulaj se constata ca pentru un exemplar fabricat in anul 2004 si rulat 105.000 km, pretul mediu afisat de Auto Index era de 7.402 EUR in iunie 2010 cotatie care a scazut cu circa 15,8% intr-un an (6.234 EUR in iunie 2011).
Pentru un exemplar fabricat in anul 2007 si cu 60.000 km parcursi, pretul mediu era de 8.737 EUR in luna iunie 2010 si de 7.281 EUR in iunie 2011, ceea ce reprezinta o depreciere anuala de aproximativ 16,7 procente.
Sfaturi utile:
Pentru a evita exemplarele suspectibile la defectiuni se recomanda orientarea catre autoturisme produse dupa anul 2006, moment in care au fost remediate cele mai multe vicii de fabricatie. Pe baza anunturilor de vanzare postate pe site-ul auto.ro reiese ca un buget estimat la circa 7.500 EUR-8.000 EUR este suficient pentru achizitionarea unui Peugeot 407 fabricat intre anii 2006-2007, cu un rulaj mediu normal si intr-o stare tehnica satisfacatoare.
Printre viciile de fabricatie reclamate de catre utilizatori se numara blocarea sistemului de franare, o problema sesizata in special la exemplare din primele loturi produse si remediata intre timp. De-a lungul anilor au mai fost identificate probleme la nivelul sistemului de suspensie si la partea electrica. De asemenea la valoare second hand unele motorizari pe benzina pot genera probleme legate de consumul ridicat de carburant.
An fabricatie | Pret iunie 2010 | Pret iunie 2011 |
anul 2004 (105.000 km) | 7.402 EUR | 6.234 EUR |
anul 2005 (90.000 km) | 8.015 EUR | 7.360 EUR |
anul 2006 (75.000 km) | 8.640 EUR | 7.834 EUR |
anul 2007 (60.000 km) | 8.737 EUR | 7.281 EUR |
anul 2008 (45.000 km) | 9.750 EUR | 9.590 EUR |
Nota:
Preturile medii de mai sus au fost stabilite pe baza calculelor Auto Index.
Auto Index este singurul instrument de masurare si comparare a preturilor pentru masinile second hand de pe piata auto romaneasca, pentru diferite perioade de timp, in functie de criteriile alese de dumneavostra. Cu ajutorul Auto Index puteti vedea evolutia pietei second hand, a unui model anume sau puteti compara masina dorita cu alte autoturisme similare.
Aceste statistici si informatii sprijina cumparatorul in a lua cea mai buna decizie privind achizitia in functie de buget, nevoi si asteptari, si, totodata, ajuta vanzatorul sa isi raporteze oferta la alte modele asemanatoare si sa inteleaga evolutia pietei.