© 2024 Auto.ro
In mai putin de o luna, francezii vor dezvalui la Frankfurt ceea ce pare a fi una dintre cele mai reusite masini sport – cel putin ca design – ale lui 2009: RCZ.
Cum insa traim in vremuri care nu-ti permit sa “existi” pe harta industriei auto fara una-doua propuneri ecologice, standul Peugeot va gazdui si prezenta a doua prototipuri cu propulsie hibrida, bazate pe crossover-ul 3008 si... coupe-ul mentionat anterior.
Le vei recunoaste usor dupa particula “HYbrid4” atasata la numele obisnuit, iar daca vei deveni putin curios o sa afli ca sub capota nu se afla un tandem motor pe benzina/motor electric, ci unul diesel/motor electric.
In functie de conditiile de trafic si stilul de sofat, cele doua agregate pot functiona independent unul de celalalt sau impreuna, asigurand un consum mediu cu circa 35% mai mic decat al unui motor cu performante similare. Intre timp, emisiile de CO2 se vor situa sub pragul psihologic de 100 g/km, 3008 HYbrid4 eliminand in atmosfera 99 g de dioxid de carbon per km, iar RCZ HYbrid4 numai 95 g/km.
Debutul productia lui 3008 HYbrid4 se va consuma in 2010, in timp ce mai sportivul sau “partener” se afla inca in faze experimentale.