© 2024 Auto.ro
In anul in care se implineste un sfert de veac de la lansarea legendarului 205 GTI, Peugeot a anuntat ca nu va mai produce modelele performante care au purtat celebrul acronim GTI.
Desi fanii marcii asteptau ca francezii sa dea o interpretare moderna unor hot-hatch-uri apreciate precum 106 GTI, 205 GTI, 306 GTI si 207 GTI (acesta fiind ultimul model care a purtat logo-ul performantei leului francez), Peugeot se va reorienta catre coupe-urile sport premium.
Decizia se inscrie in strategia de reinventare a marcii Peugeot, sportivitatea si performanta urmand sa se manifeste in spiritul noului RCZ, "killer"-ul de Audi TT. Francezii intentioneaza sa creeze un roadster mai mic decat RCZ, care ar urma sa rivalizeze cu viitorul coupe-cabrio Twing'up pe care il va produce Renault, insa nu vor renunta la actualele modele 207 CC si 308 CC.
Peugeot 205 GTI a fost produs timp de zece ani, intre 1984 si 1994, fiind cel mai reprezentativ model din gama "leului sportiv". Cu o masa totala de 850 kg, modelul dispunea de doua motorizari, una de 1,6 litri si 115 CP, iar cealalta de 1,9 litri si 128 de "cai".