© 2024 Auto.ro
Dupa ce si-a incercat (fara succces) norocul in afacerea Opel, Beijing Automotive a reusit sa dea o lovitura ceva mai mica la Saab – un alt constructor de care GM abia asteapta sa se debaraseze.
Ultimele stiri confirma faptul ca firma chineza a platit diferenta de 400 de milioane de $ de care mai avea nevoie Koenigsegg pentru a bate palma cu americanii, intrand in schimb in posesia unui pachet minoritar de actiuni.
Acum, ultimul hop pe care il mai au de sarit noii patroni ai marcii din Trollhatan este imprumutul de 600 de milioane de $ sosit din partea Bancii Europene de Investitii, pe care guvernul suedez trebuie sa il garanteze. In final, Saab va deveni mai scump decat Aston Martin, in ciuda faptului ca, in aceste momente, potentialul sau comercial este mult mai mic decat pragul minim acceptat.
Totusi, odata cu intrarea pe fir a chinezilor de la BAIC, dar si a unui magnat rus implicat in afaceri cu telefonie mobila, Saab va avea deschidere pe doua piete cu potential urias, astfel incat e posibil ca pretul sau sa aiba o oarecare justificare...