© 2024 Auto.ro
Banca Chinei se arata interesata de Saab si intentioneaza sa cumpere aproape 30% din actiunile companiei suedeze, dupa ce GM, inca actionar la Saab, s-a opus intelegerii initiale semnate cu Pang Da ci Youngman.
Pe masura ce trece timpul, soarta constructorului suedez pare tot mai incerta. Totusi, interesul manifestat de Banca Chinei aduce o urma de speranta. Swedish Automobile (fost Spyker), actualul proprietar Saab, a anuntat ca in negocierile legate de salvarea producatorului auto a intrat Banca Chinei, a patra banca ca marime din China.
De cealalta parte, dintre cei doi investitori chinezi, Pang Da pare tot mai departe de a finaliza acordul. Numai Youngman este inca dispus sa duca la bun sfarsit tranzactia.
Daca propunerile Bancii Chinei se vor concretiza, institutia bancara va primi 29.99% din actiunile Saab, in timp ce Youngman va avea 19.99%. Astfel, majoritatea actiunilor vor fi detinute in continuare de Swedish Automobile, iar General Motors nu ar mai avea motive sa se opuna.
GM si-a exprimat dezacordul in privinta schimbarii actionariatului, in situatia in care cele doua companii chineze ar fi detinut majoritatea actiunilor Saab, fapt ce ar fi afectat afacerile colosului american.
Potrivit planurilor initiale, Pang Da si Youngman se angajau sa investeasca minim 600 milioane de euro in perioada 2012-2013, pentru a reporni activitatea si pentru a scapa de datoriile acumulate.
Mai mult decat atat, chinezii planuiau sa imbogateasca gama actuala de modele, sa stabileasca noi operatiuni in Chida, dar si sa reduca numarul angajatilor din Europa. Dupa concedierea a 500 de muncitori europeni si extinderea pe pietele emergente din China si Rusia, Saab ar fi revinit pe profit in anul 2014, potrivit unor estimari preliminare ale celor doua companii chineze.
Saab se afla in prezent sub legea falimentului, compania suedeze fiind momentan protejata de creditori. Uzina din Trollhattan nu a mai produs din luna aprilie.