© 2024 Auto.ro
Potrivit ziarului suedez Dagens Industri, producatorul olandez si-a revizuit pentru cea de-a treia (si ultima) oara oferta de preluare a lui SAAB, GM urmand a da un raspuns final pana cel tarziu luni, 7 ianuarie.
Concomitent, Spyker a furnizat si cateva detalii cu privire la eventualul viitor al firmei suedeze, ce urmeaza a fi trasat in jurul “coordonatelor” 9-3, 9-5 si 9-4X.
General Motors a respins primele doua oferte ale olandezilor pe motiv ca anumite conditii referitoare la operatiunea de preluare nu erau corespunzatoare dorintelor sale, astfel incat ne putem astepta la orice raspuns pe 7 ianuarie.
Daca insa cea de-a treia incercare va fi cu noroc, Spyker isi va putea pune in aplicare strategia de transformare a lui SAAB intr-un producator competitiv, modelele 9-3, 9-5 si 9-4X urmand a juca roluri de piloni in procesul de reconstructie al brandului suedez. O noua generatie a modelui de clasa medie este programata pentru 2012, in timp ce crossover-ul 9-4X – asamblat de GM la uzina din Ramos Arzipe, Mexic – isi va face debutul oficial la finalul acestui an sau, cel tarziu, in 2011.
Gama de modele a lui SAAB s-ar putea imbogati si cu un model entry-level botezat 9-1, insa toate acestea se vor intampla daca Spyker va reusi sa gaseasca bani pentru a achizitiona compania nordica. Olandezii sunt sprijiniti in actiunea lor de preluare de catre investitori rusi si arabi, insa ei insisi au probleme financiare dupa ce, in 2008, nu au reusit sa vanda decat 43 de masini.
Potrivit presedintelui Victor Mueller, Spyker vrea sa mentina atat procesul de fabricare a modelelor SAAB la Trollhattan, cat si legaturile pe care marca suedeza le are cu GM (americanii ar continua sa produca motoare pentru SAAB si dupa eventuala vanzare a firmei).
Intre timp, vanzarile lui SAAB isi continua trendul puternic descendent: dupa ce, in 2008, a instrainat ceva mai mult de 93.000 de masini, producatorul scandinav se asteapta la o cifra de aproximativ 60.000 de unitati la nivelul lui 2009.