© 2024 Auto.ro
Saab a reinceput activitatea la fabrica de la Trollhättan dupa ce, la data de 6 aprilie, dupa ce constructorul auto a oprit operatiunile pe fondul datoriile acumulate la furnizori. Compania va produce 100 de masini zilnic si deja are inregistrate 8.100 de comenzi, dintre care 1.600 au fost comandate de Pang Da, salvatorul Saab.
Conform contractului cu Panga Da, in schimbul autoturismelor, investitorul chinez va achita o suma de 30 milioane euro. Potrivit aceleiasi intelegeri, in schimbul sumei de 56 de milioane de euro, companie va primi actiuni la Spyker, proprietarul Saaab, pana la o participatie de 24%.
Mai mult decat atat, Spyker si Panga Da vor pune bazele unei companii mixte in care fiecare entitate va detine jumatate din actiuni. Astfel, constructorul auto ar putea produce masini si pe teritoriul Chinei.
Initial, Saab incheiase o intelegere cu Hawtai Motor Group. Contractul a fost incheiat din cauza faptului ca Hawtai nu a reusit sa obtina aprobarile necesare.
Acordul incheiat presupunea finantarea in forma de subcriere in valoare de 150 milioane de euro, impartita astfel: 120 de milioane de euro pentru maxim 29,9% din actiunile Spyker, diferenta de 30 milioane de euro urmand a lua forma unui imprumut pe 6 luni, cu dobanda anuala de 7%.