rss

Test Drive – Ssangyong Actyon

  1. 01/04/2009
  2. Categoria: Ssangyong
  3. Tags: Actyon, Ssangyong

Pentru galeria foto click aici

Text & foto: Florin Oprea

Compania mama Dong-A producea autovehicule industriale inca din anul 1954, inainte de aparitia marcii Ssangyong (dragonii gemeni) pentru automobilele de strada, in 1988. Din 1994 compania produce "in house", motoare diesel sub patent Mercedes-Benz. Trecuta sub controlul lui Daewoo in 1998 apoi abandonata de creditori sub interventia lui GM, marca Ssangyong a intrat sub tutela puternicului grup chinez Shanghai Auto care nu exclude transferul unei parti din productie in China. Jumatate dintre cele 150.000 de unitati sunt vandute in Coreea, restul fiind comercializate in Europa.

Provocator si avangardist, Actyon nu trece neobservat. Cu linia sa de coupe, cu tractiune integrala, el a jucat rolul de trendsetter pentru carismaticul BMW X6 . Actyon conserva o punte rigida pe spate si una cuplabila in fata si beneficiaza de avantajul unui reductor de viteze. Cu un nas de rechin, o capota bombata, un profil curbat, Actyon surprinde la fiecare aparitie. Gandit ca un SUV cu alura de coupe (Sport Utility Coupe dupa Ssangyong), Actyon imprumuta platform tehnica de la Kyron, insa este mai
scurt cu 20 de cm. In schimb ampatamentul a ramas neschimbat.


Ssangyong Actyon – Dinamica
Modelul nostru de test este propulsat de un motor de 2 litri capabil de 141 CP/4000 rpm si un cuplu de 310 Nm/1800-2750 rpm . Propulsorul lucreaza cu o cutie automata cu patru trepte, beneficind de tractiune integrala. Dezvoltat de Ssangyong motorul afiseaza un temperament si o vigoare specifica off-roader-elor. Un selector din bord face trecerea automata din modul 4x2 in 4x4, insa pentru regimul de mers greu 4L trecerea in noul regim se face la oprirea autovehiculului. Consumul mixt anuntat este de 7.8 l/100, iar tandemul motor-cutie permite o viteza maxima de 162 km/h. Daca pe on-road comportamentul motorului nu este intr-un acord perfect cu look-ul dinamic al masinii, off-road automobilul se comporta admirabil beneficiind de o capacitate de trecere admirabila: unghi de atac (26°), unghi de degajare (29°). Cutia scurta si transmisia integrala ii permite lui Actyon sa joace intre duri, si gratie controlului la coborarea pantelor HDC. Aceasta diferenta de comportament dintre on si off-road se datoreaza solutiei de suspensie care se bazeaza inca pe o punte rigida, in conditiile in care rivalii sai au adoptat suspensii independente. La viraje se simte un ruliu pregnant si o tendinta subviratoare. ESP-ul modereaza avantul automobilului pentru a ne putea bucura de confortul oferit si de atingerea pielii oferita din belsug pe echiparea de top.

Ssangyong Actyon – La volan


Originalitatea lui Actyon se regaseste intr-o mai mica masura si la interior. Plansa de bord ergonomica se aseamana mult cu aceea a lui Kyron: aceleasi materiale de calitate, acelasi volan cu comenzile dispuse pe brate. Pozitia de condus inalta asigura o buna vizibilitate si un confort general sporit in mers. In schimb ca si la BMW X6 din cauza curburii pavilionului vizibilitatea prin luneta este destul de avara, impunandu-se un sistem de senzori de asistare la parcarea cu spatele. In spate spatiul oferit pasagerilor este in limitele normale generand un confort moderat pentru trei persoane, insa portbagajul nu ofera decat 285 litri expandabil pana la 1.425 litri prin rabaterea banchetei.    

Ssangyong Actyon – Echipare si pret

Modelul testat de noi, Ssangyong Actyon este in echiparea de top Business AT si costa 17.992 euro fara TVA sau 21.410 euro cu TVA. De acesti bani aveti cutie automata, tractiune integrala, climatizare automata, un pachet de siguranta corect ce include: airbaguri laterale sofer/pasager+airbaguri cortina fata/spate, ESP -include functiile sistemelor ABS+EBD(electronic brake distribution)+BAS (brake assist system)+ARP(active roll-over protection –protectie activa in caz de rasturnare)+HDC(hill descent control) sau tapiterie piele, sistem de prindere scaun copil (ISO FIX), radio CD+MP3+egalizator+comenzi pe volan. SsangYong Actyon este un automobil cinstit off-road, pe care il puteti considera de buget, putand fi o alternativa potrivita pentru multe dintre SUV-urile compacte.  

Vizualizari: 3527