© 2024 Auto.ro
Korando este un SUV nou care pastreaza caracterul offroad exceptional al marcii, insa afisand acum un design interesant, fara legatura cu trecutul.
Asa cum spuneam intr-un material precedent, marca Ssangyong a fost preluata de la coreeni in 2010, de grupul indian Mahindra, cel mai mare conglomerat industrial si de servicii din India, grup ce are 144.000 de angajati in 100 de tari. Planul comunicat de grupul Mahindra cu privire la marca Ssangyong releva faptul ca, in intervalul 2013 – 2017, Ssangyong va lansa cinci modele complet noi si isi propune dublarea volumului global de vanzari, urmand ca pana in 2017 sa vanda 300.000 de unitati.
Deja putem spune ca ne-am familiarizat cu modelele Ssangyong, acesta fiind al treilea test cu acest model coreean. Ne-am lasat condusi de Korando pe un traseu mixt on si offroad, in zona unde se testau pe vremuri automobilele romanesti Aro si anume imprejurimile orasului Campulung Muscel. Trebuie amintit ca automobilul Korando avea echipare de serie, fara ajustari speciale pentru teste.
Modelul condus de noi este Ssangyong Korando 2.0 e-XDI 149 CP cu echiparea a treia DLX. Automobilul dispune de tractiune integrala permanenta. Pretul masinii in echiparea DLX este de 22190 euro cu TVA inclus, suma la care se adauga 1700 euro fara TVA , cat costa sistemul de tractiune integrala (blocabila 50-50% pentru puntile fata si spate). Modelul condus de noi mai avea incluse si urmatoarele optiuni: jante din aliaj pe 18 inci la pretul de 350 euro fara TVA, roata de rezerva cu pneu 155/90 R16 la pretul de 90 euro fara TVA si vopsea Argintiu Silent la pretul de 420 euro fara TVA.
La palierul de 25.400 euro cu TVA inclus, acest model Korando se situeaza ca pret
peste echiparile superioare ale Daciei Duster, dar sub versiunile diesel
si cu tractiune integrala ale lui Nissan Juke si Qashqai, Mitsubishi
ASX, Ford Kuga, Kia Sportage sau Toyota RAV4.
In cursul calatoriei am descoperit un SUV autentic, nonsalant in raport cu concurenta, de 4.41 metri lungime, 1.83 m latime, 1,71 m inaltime si un ampatament de 2,65 metri. Noul Korando impresioneaza la prima vedere printr-un aspect exterior marca Italdesign a reputatului Giorgetto Giugiaro. Trebuie amintit aici ca automobilul Ssangyong Korando dispune de caroserie monococa, o premiera in istoria de 59 de ani a coreenilor, o caroserie care are avantajele ei indiscutabile in offroad.
Korando, modelul condus de noi, are un motor turbodiesel de 2.0 litri, common rail cu injectie directa, capabil de 149 CP/4000 rpm si un cuplu, bun, de 360 Nm, disponibil pe plaja de turatie cuprinsa intre 1500-2800. Motorul lucreaza cu o transmisie manuala cu 6 trepte, bine etajate pentru consum redus. Dinamica automobilului este modulata de un sistem de tractiune integrala.
Korando inzestrat cu acest propulsor turbodiesel si cutie manuala cu 6 trepte, dar si cu tractiune integrala, a afisat un consum mixt de 8.5 l/100 km, intr-un parcurs compus din autostrada A1 si zona offroad din Leresti/ Campulung Muscel.
De laudat capacitatea de trecere exemplara, specifica masinilor Ssangyong. Noul Korando are, cu o garda la sol de 180 mm, un unghi de atac de 22,8 grade, unghi de degajare de 28,2 grade, iar panta maxima este de 48 de grade. Faptul ca Ssangyong are un comportament off road de exceptie este un reper al tuturor produselor marcii, noutatea constand in design modern, motorizari economice, confort, echipare standard foarte bogata si, nu in ultimul rand, un pret foarte bun.
La Ssangyong Korando merita remarcat sistemul avansat al suspensiilor, care ofera un confort nebanuit, indiferent de suprafata pe care ruleaza automobilul. Pot spune ca sistemul de suspensii este una dintre reusitele coreenilor la noul Korando. Dinamica exceptionala este oferita de caroseria monococa, sistemul de propulsie, dar si de suspensiile mai sus amintite, specificatii care marcheaza implicarea serioasa a grupului Mahindra in noile automobile Ssangyong. Demarajul exceptional este asigurat de tandemul motor turbodiesel, cutie manuala si este o incantare in depasiri sau la rularea pe autostrada. Capacitatea de trecere este remarcabila pentru un SUV, iar aceasta si pretul accesibil sunt cele doua secrete ale coreenilor. Interesant cum vor face fata asaltului Daciei Duster, la aceste capitole.
Ssangyong Korando pluseaza net la interior si la sistemele de asistare care se reflecta in aceasta diferenta de pret. Nu vreau sa vorbesc de designul interior care pare mai degraba german decat asiatic, cat mai ales sa ma refer la functionalitate. Ergonomia interiorului poate satisface atat femeile, cat si barbatii care-si doresc o masina functionala simpla, fara a fi insa simplista. Aici Giugiaro si Italdesign si-au facut treaba si au concentrat maxim de functionalitate intr-un spatiu limitat de plasa de bord si de consola centrala. Suprafata vitrata este buna, dar nu exceleaza, luneta fiind destul de zgarcita vederii.
Finisarile sunt bune, materialele de calitate, cu toate ca, pe alocuri, mai regasim niste plastice mai seci la sunet, insa, overall, nota se situeaza la limitele superioare ale scalei.
Interesant de amintit lista bogata de echipamente, oferite standard pentru cele 4 echipari, la capitolul siguranta si securitate. Aici am retinut pentru echiparea DLX, in versiunea testata de noi: ABS+EBD, ESP (contolul electronic al stabilitatii), ARP (protectie impotriva rasturnarii), HAS (asistenta la pornirea in rampa), BAS (asistenta activa la franare), ESS (sistem de semnalizare franare de urgenta), airbag-uri sofer, pasager, laterale, cortina.
Din aceeasi echipare DLX amintim: Cruise Control cu functie ECO (optimizeaza parametrii motorului in termeni de consum si poluare), tablou de bord LED Super Vision, oglinda exterioara electrocroma, climatizare automata, bancheta spate fractionabila 60-40 si cu inclinare in 5 pozitii, comenzi audio pe volan, radio CD cu MP3 si 6 incinte acustice, conectori USB si AUX, car kit cu Bluetooth.
Ca o concluzie, Ssangyong Korando ofera nebanuit de multe avantaje si nu cere decat un lucru, sa-l conduceti! Veti intelege usor la ce ma refer…