© 2024 Auto.ro
SAIC, compania chineza care a preluat SsangYong in 2005, este acuzata de catre statul coreean ca si-a insusit abuziv tehnologia hibrida a specialistului in modele 4x4, in care a investit masiv si tara vecina Chinei.
Sapte capete de acuzare au fost formate impotriva inginerilor de la SsangYong, invinuiti, la randul lor, ca au dezvaluit planurile unitatii de control celor de la SAIC.
Povestea incepe pe la inceputul acestui deceniu, cand, inainte de a intra in colaps financiar, SsangYong incepuse lucrul la o unitate de control pentru propulsiile hibride impreuna cu firma germana FEV. Intre 2004 si 2008 cercetarile au continuat, guvernul coreean asigurand aproape jumatate din fondurile necesare dezvoltarii tehnologiei.
Apoi, in 2006, la un an dupa ce SsangYong a fost salvat de catre SAIC, producatorul chinez a devenit constient de succesul pe care fabricantul coreean il avea cu unitatea de control, incepand sa exercite presiuni asupra inginerilor pentru ca acestia sa-i predea proiectul.
Prin aceasta, SAIC a violat, in viziunea procurorilor Coreei de Sud, legile privind transferul “tehnologiilor autohtone”, transfer efectuat “fara acordul statului”. Mai precis, din cauza faptului ca guvernul de la Seul a platit aproape jumatate din costurile de dezvoltare ale tehnologiei, drepturile de utilizare ale acesteia trebuiau aprobate de catre statul coreean.
Deocamdata, nu exista intentia intentarii unui proces impotriva lui SAIC, actiunea coreenilor avand mai degraba caracterul uneia de intimidare.