© 2024 Auto.ro
Operatiunile de reorganizare se vor incheia in curand si Ssangyong va ajunge din nou sub control sud-coreean. Proprietarul chinez de odinioara va pastra un pachet minoritar de actiuni.
Calvarul producatorului de masini de teren si de lux a inceput la sfarsitul anului trecut, la doar cateva luni de la instaurarea crizei economice.
Shanghai Automotive, care detinea peste 51% din actiunile companiei, n-a mai putut finanta pierderile generate de Ssangyong, care a cerut plasarea sub administratie fiscala la inceputul lui martie.
O vreme a parut ca fabricantul asiatic n-are nici o sansa, dar pana la urma productia a fost reluata. Minunea n-a tinut prea mult, caci managementul a anuntat disponibilizari masive, la care muncitorii au raspuns prin ocuparea fabricii si stopand orice progres.
Insa, toate acestea par acum de domeniul trecutului, conducerea Ssangyong gasind, se pare, o solutie cu adevarat salvatoare. Nu se cunosc inca toate detaliile planului de revenire, dar se stie ca pachetul de actiuni detinut de chinezi scade la 11%.
Multi considera aventura coreeana a celor de la Shanghai Automotive un esec rasunator, dar alte surse sustin ca acestia si asa au iesit castigati, pentru ca au pus mana pe tot know-how-ul Ssangyong, cu ajutorul caruia au facut pasi imensi in dezvoltarea propriei game de automobile.