© 2024 Auto.ro
Cei care au achitat taxa de poluare in baza Ordonantei de Urgenta 50/2008 isi pot recupera banii dupa ce Curtea de Justitie Europeana a gasit aceasta reglementare de lege ca fiind discriminatorie si ilegala. Iata care sunt pasi, potrivit avocatei Lavinia Manu, citata de Mediafax:
In primul rand, trebuie inregistrata o petitie la Generala de Finante Publice Judetene, care sa sustina faptul ca taxa de prima inmatriculare contravine dreptului comunitar si este discriminatorie. Totodata, se va solicita restituirea contravalorii achitate la inmatriculare, actualizata cu dobanda legala pana la data platii. Termenul de raspuns este de 30 de zile.
Daca raspunsul este negativ, atunci proprietarul masinii va chema in instanta Directa Generale a Finantelor Publice. Va fi intocmita o cerere care va fi depusa la Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a tribunalului in raza caruia este domiciliat.
Pentru a demara aceste proceduri, cei interesati au nevoie de un avocat si de urmatoarele documente:
- cererea de restituire a taxei de prima inmatriculare
- copie a chitantei care atesta plata taxei auto
- cartea de identitate a autovehiculului eliberata de RAR, original si copie “conform cu originalul”
- certificatul de inmatriculare a autovehiculului eliberat de Serviciul Inmatriculari din cadrul Institutiei Prefectului, copie si original
- un document care sa ateste data primei inmatriculari a masinii in strainatate
- copie C.I. (carte de indentitate)
- declaratie pe propria raspundere privind rulajul mediu anual la data inmatricularii in Romania, exprimat in kilometri;
- expertiza tehnica RAR privind deprecierea autovehiculului rulat.
Punctul de vedere al Curtii de Justitie a Uniunii Europene a fost solicitat de catre Tribunalul Sibiu, unde avea loc un proces intentat de un roman care solicita restituirea taxei auto achitate la prima inmatriculare a unei masini second hand, cumparate din Germania.
Potrivit oficialilor europeni, desi sistemul de taxare nu face vreo diferenta explicita care sa vizeze nationalitatea proprietarului masinii sau a statutul autoturismului, efectele pe care OUG le produce sunt discriminatorii.