rss

Intre 500 si 16.000 de euro, taxa pentru masinile rulate de import

  1. 19/02/2009
  2. Tags: Taxa auto, Taxa de poluare

Taxa auto se va reduce la valori cuprinse intre 500 si 3.200 de euro pentru motorizarile mai des intalnite, de 1,4 si de 1,6 litri, indiferent de norma Euro. In cazul masinilor cu propulsoare mari, Euro 2, proprietarul va plati mai mult de 16.000 de euro.

Modelele cu motorizari de 1,4 litri vor avea o taxa de 500 de euro in cazul normelor Euro 1. Pentru un motor de aceeasi capacite cilindrica, dar care corespunde Euro 3, taxa va fi de aproape 860 de euro, respectiv de 1.460 de euro pentru propulsoarele Non Euro. Proprietarul unei masini cu propulsor de 1.400 centimetri cubi (cmc) Euro 2 va plati aproximativ 1.800 de euro, cea mai mare taxa pentru o astfel de cilindree. Printre masinile cu astfel de propulsoare incadrate in normele Euro 2 se numara Opel Astra F si Volkswagen Golf III.

In cazul automobilelor cu motoare de 1.600 cmc, taxa va avea un cuantum de 880 euro pentru propulsoare Euro 1 si de 1.450 euro pentru Euro 3. La motorizarile Non Euro taxa va fi de 2.600 euro, iar la cele Euro 2 de putin peste 3.200 de euro.

Cumparatorii de vehicule second-hand de import echipate cu propulsoare de 2 litri vor plati o taxa de circa 1.400 de euro pentru masini Euro 1 (cum ar fi Opel Vectra A si BMW Seria 3) sau de circa 5.100 de euro in cazul motoarelor Euro 2.

Modele precum Opel Vectra B, Volkswagen Passat, BMW Seria 3 si Audi A4 sunt cateva exemple de masini Euro 2 pentru care taxa va trece de 5.000 de euro, depasind de circa doua ori valoarea de achizitie a vehiculului. Calculele au fost realizate de agentia Mediafax dupa analiza preturilor unor modele echipate cu astfel de propulsoare aflate la vanzare pe site-urile de specialitate din strainatate.

Pentru un motor de 2 litri Euro 3 taxa va fi de circa 2.400 euro, iar la Non Euro va ajunge la 4.200 euro.

O masina cu motor de 3.000 cmc Euro 1 va avea o taxa de aproximativ 4.200 de euro. in cazul in care propulsorul este Euro 3, cumparatorul va achita 6.200 de euro, iar la Non Euro va plati 12.600 de euro.

Pentru motorizarile de 3 litri Euro 2 taxa trece de 16.000 de euro, de 10 - 12 ori mai mult decat valoarea de cumparare a autovehiculelor. in aceasta categorie se incadreaza masini precum Opel Omega, Ford Scorpio, Mercedes Benz Clasa E, BMW Seria 5, Jeep Grand Cherokee si Ford Explorer, care au motoare de 3.000 de centimetri cubi (cmc) sau mai mari, conforme normelor Euro 2. Modelele mentionate se gasesc la vanzare la preturi incepand de la 1.500 de euro in statele din Uniunea Europeana, potrivit site-urilor de anunturi.

Taxa de poluare auto va fi redusa cu o treime si pentru masinile noi Euro 4 care au motoare mai mari de 2.000 de centimetri cubi.

Astfel, dupa ce ordonanta de Guvern va intra in vigoare, taxa auto pentru un Audi Q7 nou cu motor de 4,2 litri pe benzina va fi de 7.300 de euro, iar pentru aceeasi masina echipata cu propulsor diesel de 3 litri cu filtru de particule cuantumul va fi de circa 3.200 de euro.

Pentru un Mercedes Benz C 200 CDI nou si cu motor diesel de 2.148 cmc Euro 4 valoarea redusa a taxei va fi de circa 1.800 de euro. Cumparatorul unui Opel Vectra nou cu motor pe benzina de 2,2 litri va achita o taxa de circa 2.000 de euro.

Un alt exemplu este SUV-ul Renault Koleos echipat cu motor pe benzina Euro 4 de 2,5 litri, al carui posesor va fi taxat la inmatriculare cu 2.600 de euro.

O masina Alfa Romeo 159 cu motor diesel Euro 4 de 2,4 litri si cu filtru de particule va avea o taxa de poluare auto de 1.700 de euro. Pentru acelasi model, dar echipat cu motor Euro 4 pe benzina de 2,2 litri, taxa va fi de circa 2.300 euro.

Taxa la o Mazda CX-7 echipata cu motor de 2,3 litri pe benzina va fi de 2.800 euro, iar pentru o Mazda6 cu motor pe benzina de 2,5 litri scade la 2.300 euro.

De la 1 octombrie 2009 masinile noi vandute in Uniunea Europeana trebuie sa respecte obligatoriu normele de poluare Euro 5. Astfel, dupa ce va expira perioada de suspendare a taxei pentru autoturismele noi cu motoare de pana la 2 litri, va fi permisa doar comercializarea modelelor Euro 5.

Sursa: Bloombiz 

Vizualizari: 18987