Procesul dintre
furnizorul Ford de motoare diesel de mare capacitate si
numarul trei mondial tinde sa capete
accente dramatice pentru fabricantul din
Detroit,
Navistar dandu-l in contrajudecata pentru
2 miliarde de dolari.
Iata istoria acestei
vrajbe...
Navistar si Ford au fost prieteni din 1979 pana la inceputul lui 2007, primii fiind furnizorii exclusivi de
motoare diesel pentru camionete full-size din seria
Super Duty.
In
ianuarie insa,
urgia s-a dezlantuit intre cele doua parti dupa ce
Ford si-a dat in judecata partenerul pe motiv ca acesta stabileste un
pret prea mare pe produsele sale si ca are pretentii exagerate privind
garantia acestora.
O luna mai tarziu, Navistar oprea livrarea proaspat-lansatelor
agregate de 6,4 litri, spunand ca a trebuit sa ia aceasta masura pentru ca
Ford nu le mai platea.
Aproape imediat, constructorul din Detroit a obtinut o hotarare judecatoreasca prin care i-a obigat pe cei de la Navistar sa trimita motoarele (pe care, evident, sustinea ca le-a platit), dar lucrurile s-au inrautatit si mai mult in momentul cand „No.3” a fost nevoit sa recheme 8.000 de camionete diesel din cauza motoarelor care luau foc.
Mingea a intrat pe terenul lui Navistar, care s-a hotarat sa o trimita inapoi ca din racheta lui
Ivanisevic: au intentat un
contraproces de 2 miliarde de dolari pentru daune financiare (si, probabil, morale), la care au anexat si acuzatia ca
Ford planuieste sa dezvolte propriul motor diesel pana in 2012.
Momentan, nu se stie cine va castiga, dar este clar cine pierde in aceste momente. Iar acesta este Ford, un constructor si asa chinuit de
probleme financiare, care depinde in aceste momente de
noul val de modele recent lansat in SUA si Europa (din care fac parte, inevitabil, si modele din seriile F-Super Duty)...