© 2024 Auto.ro
Gasirea unei formule care sa aduca mai multi bani la buget si sa fie agreata de Comisia Europeana, da mari batai de cap guvernului. Potrivit unor surse guvernamentale, termenul limita pentru stabilirea unei noi formule este luna aprilie.
Cu toate ca ministrul mediului, Nicolae Nemirschi, sustine transformarea taxei de prima inmatriculare intr-o taxa anuala, propunerea sa este privita cu rezerve atat de institutiile statului, cat si de reprezentantii industriei auto.
Ministerul Transporturilor propune cresterea taxei pentru masinile second-hand in functie de gradul de poluare si de capacitatea cilindrica, in timp ce producatorul Dacia doreste pastrarea unei majorari consistente a taxei pentru inmatricularile de masini second-hand.
Propunerile nu sunt aceleasi nici cand vine vorba de masinile noi. Dacia sustine neplata taxei pentru inmatricularea masinilor noi Euro 4,
cu o capacitate cilindrica de pana la 2.000 de centimetri cubi, masura
adoptata de cabinetul Tariceanu in decembrie anul trecut. Ministerul
Transporturilor, pe de alta parte, cere reducerea taxei pentru
inmatricularea unor astfel de masini, insa nu eliminarea completa.
Doritorii sa mai astepte
„Noi am propus o cale de mijloc, cumva dublarea taxei auto pentru masinile second-hand si pastrarea ne impozitarii la masinile noi, doar pentru acest an“, a declarat Constantin Stroe, vicepres edintele Dacia, citat de Evenimentul Zilei.
Introducerea
unuie taxe anuale nu este vazuta de cei implicati ca fiind cea mai buna
masura in acest moment. Intentia ministrului Nemirschi de a reglementa
prin lege, si nu prin hotarare de guvern, o viitoare formula a taxei
auto va prelungi si mai mult starea de incertitudine in care se afla populatia, potrivit expertilor din industria auto. „Eu nu vad o lege pe taxa auto mai devreme de 6-7 luni,
daca se recurge la parlament. Ministrul trebuie sa iasa cu o
clarificare cat mai curand, pentru ca pierdem si noi, pierd si
importatorii de autoturisme second-hand“, a declarat Stroe.
Nemirschi a trimis catre guvern un memorandum care cuprinde mai multe propuneri de modificare a taxei auto, printre care si revenirea la valorile din iunie, si introducerea unei taxe anuale pe principiul "platesti in functie de cate gaze scoti pe teava de esapament".
Industria auto considera insa ca revenirea la vechile valori ale taxei
este echivalenta cu prabusirea pietei auto din Romania.
La sfarsitul anului trecut, Comisia Europeana a trimis o scrisoare de atentionare Romaniei, in care se cerea modificarea noii taxe de poluare, triplata in cazul masinilor second-hand, deoarece este discriminatorie si incalca legislatia comunitara.
Sursa: Bloombiz