Gata, se stie: sperantele romanilor la o
taxa de poluare auto "decenta" si corelata cu nivelul salariilor din tara noastra sunt desarte. Guvernul discuta despre reducerea cu 30% a actualei
taxe auto, ceea ce ar insemna, practic, o valoare dubla a acestei taxe fata de valorile inregistrate in iulie, inainte de triplare.
In plus,
taxa auto pentru
autovehiculele non euro si
euro 1 va creste cu circa 5-10 procente ca urmare a modificarii coeficientilor de calcul.
Conform site-ului
Mediafax, care citeaza surse ministeriale, noua forma a
taxei auto va fi introdusa printr-o (cum altfel...) noua Ordonanta de Urgenta. Mai este nevoie doar de un raspuns pozitiv din partea
Comisiei Europene, care analizeaza in aceste zile proiectul normativ propus de guvernul nostru, pentru ca
noua taxa auto sa intre in vigoare.
Aceleasi surse au declarat ca se mentine decizia de a scuti de la plata taxei persoanele care achizitioneaza
masini noi euro 4 de pana in 2.000 cmc, masura valabila pana la finele lui 2009 si menita sa protejeze
industria auto.
Ministrul Mediului,
Nicolae Nemirschi, spunea la sfarsitul sedintei din 11 februarie 2009 ca
taxa auto va fi redusa si ca exista posibilitatea ca statul sa restituie diferenta de bani persoanelor care au achitat
taxa de poluare auto triplata (aproximativ 30% din suma). Tot atunci,
Nemirschi a mai declarat ca
noua taxa auto va fi valabila numai pana in aceasta vara, cand va fi introdusa in impozitul anual, astfel incat sa plateasca toti poluatorii, adica toti proprietarii de masini din Romania, fie ele noi sau vechi!