© 2024 Auto.ro
Initial, Comisia Europeana propusese ca media emisiilor de dioxid de carbon la nivel de flota sa nu depaseasca 130g/km pana in 2012, fapt care a provocat indignarea constructorilor germani – specialistii Europei in masini mari si puternice.
Tensiunea iscata promitea sa se accentueze odata cu trecerea timpului si apropierea “scadentei”, insa unul din comitetele Parlamentului European tocmai a venit cu o propunere de pace.
Ideea acestui grup este sa imparta si capra si varza printr-o solutie ce ar obliga, pana in 2012, doar 60% din flota de modele a producatorilor la respectarea cotei celor 130g de CO/km, pragul urmand a fi litera de lege pentru intregul nomenclator de-abia din 2015 incolo.
Vechea propunere presupunea si o serie de penalitati drastice pentru cei ce depaseau limita: 95 de euro pentru fiecare gram de CO2 peste prag, suma inmultita cu numarul de masini produse. Nici noua varianta nu este lipsita de “pedepse”, insa acestea sunt ceva mai “moi”: doar 40 de euro per gram in plus x numarul de masini produse.
“Aceasta este o tentativa de a gasi un compromis rezonabil intre politica de climat si competitivitatea industriei auto”, a declarat Werner Langen, unul din membrii comitetului industrial care a venit cu aceasta noua propunere.
De partea cealalta a baricadei, reprezentantii Greenpeace s-au aratat dezamagiti de mersul lucrurilor: “Ne indoim ca telurile privind reducerea poluarii vor fi vreodata atinse din moment ce avem de-a face cu aceasta combinatie intre penalitati derizorii si portite de scapare gigantice”. N-aveti un Segway de "calarit", pe undeva?