© 2024 Auto.ro
Noul timbru de mediu ar putea fi diferit pentru masinile cu motor pe benzina si cele pe motorina, acestea din urma fiind mai poluante. Ministerul Mediului analizeaza in prezent aceasta posibilitate.
Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a declarat joi ca exista posibilitatea calcularii in mod diferit a timbrului de mediu care va fi platit pentru automobile cu motoare pe benzina si pentru autovehiculele diesel, considerandu-se ca acestea din urma polueaza mai mult, anunta Mediafax.
"Fata de ceea ce am prezentat pe site-ul Ministerului Mediului ca propunere, in momentul de fata luam in calcul o formula de calcul separata pentru motoarele care utilizeaza benzina si pentru cele care utilizeaza motorina", a spus Plumb, precizand ulterior ca formula de calcul va ramane aceeasi, dar ar putea fi cuantumuri diferite pentru cele doua tipuri de motoare, "dat fiind faptul ca motoarele diesel au un plus de particule care polueaza", a declarat Rovana Plumb, citata de Mediafax.
Totodata, oficialul Ministerului Mediului a precizat ca proiectul timbrului de mediu este "in faza finala de analiza" si ca vor fi luate in calcul si opiniile producatorilor si importatorilor, precum ale altor persoane fizice si juridice care au luat parte la dezbaterea publica.
Privitor la doleanta unor producatori de a aplica taxe de trei ori mai mari pentru masinile non Euro, Euro 1 si Euro 2, Rovana Plumb a mentionat ca momentan nu exista nicio modificare fata de propunerea dezbatuta. Daca va fi aprobata, noua formula de calcul prevede o taxa mai mica cu 60-90% fata de actuala formula, dat fiind faptul ca aceste masini au o durata de viata mai mica, deci polueaza mai putin.
Noua formula de calcul prevazuta in proiect de lege conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.
Taxa va ramane la aproape acelasi nivel pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu se va plati nimic.