© 2024 Auto.ro
Noua taxa de poluare auto va fi mai mica cu 30 de procente fata de nivelul actual pentru toate tipurile de motoare, mai putin pentru cele Euro 5 si pentru cele mai poluante din categoria non-euro, anunta Mediafax. Decizia finala va fi luata intr-o sedinta viitoare a Guvernului.
Astfel, proprietarii de masini vor plati cu 30% mai putin in cazul motorizarilor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 şi non-euro, indiferent de capacitatea cilindrica. Exceptie fac autovehiculele non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, si de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa ramane aceeasi.
Conform proiectului obtinut de Mediafax, taxa auto achitata pentru masinile Euro 5 nu va fi modificata intrucat cuantumul se afla deja la un nivel redus. Pentru motorizarile Euro 5, taxa auto a fost introdusa la inceputul acestui an.
OUG 50/2008 va fi supusa unor schimbari dupa ce Curtea de Justitie Europeana a considerat actuala formula de calcul discriminatorie si ilegala. Punctul de vedere CEJ a fost solicitat de catre Tribunalul Sibiu unde se judeca un proces intentat de un roman impotriva statului.
Desi nu avem o imagine clara a viitoarei taxe auto, ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat ca taxa auto se va aplica si autovehiculelor inmatriculate inainte de 1 ianuarie 2007, la vanzarea acestora. In prezent, Executivul analizeaza mai multe formule de calcul, una dintre ele fiind transformarea taxei auto intr-o taxa de poluare anuala.
Romanii care au achitat taxa auto in anii anteriori isi pot recupera banii numai daca exista o decizie judecatoreasca in acest sens, a declarat Borbely in urma cu cateva saptamani.
Daca Guvernul nu schimba urgent taxa auto si nu restituie sumele achitate de proprietarii de masini conform OUG 50/2008, Uniunea Europeana ar putea lansa o procedura de infrigement impotriva Romaniei.