rss

Taxa de poluare va fi suspendata?

  1. 18/11/2008
  2. Tags: Taxa

Auto.Ro

Introdusa ca masura in planul anticriza al Guvernului, discutiile despre  taxa de poluare si eliminarea acesteia devin din ce in ce mai dese. Dupa vizita Presedintelui Basescu la uzina Dacia si intalnirea Premierului Tariceanu cu managementul uzinelor Dacia Pitesti, cei doi s-au intrecut in declaratii ce privesc masuri necesare pentru salvarea industriei constructoare de autoturisme si s-au facut referiri si la taxa de poluare.

Seful statului a declarat: "Am discutat cu domnii directori un set de masuri pe care noul guvern ar trebui sa il ia pentru a stimula productia la Dacia. Si as mentiona suspendarea temporara a taxei de poluare pentru masinile noi, continuarea asa-numitului program "Rabla", supravegherea inmatricularii ilegale a autoturismelor "second-hand" si, bineinteles, creditarea furnizorilor pentru uzinele Dacia. Este un set de masuri, sunt convins ca sunt posibil a fi aplicate".

Presedintele Basescu a atentionat ca trebuie luata in calcul si pozitia Comisiei Europene, insa si-a afirmat increderea ca o astfel de masura poate fi aplicata. "Va trebui sa ne consultam legat de taxa de poluare, suspendarea temporara a acestei taxe, sa spunem pentru o perioada de 6 luni, daca nu contravine regulilor Comisiei Europene", a declarat Basescu. Seful statului a precizat ca si Germania insista pentru o astfel de suspendare temporara pentru taxa de poluare, considerand ca este o masura oportuna si pentru Romania.

Premierul a venit si el cu o veste buna pentru cei care intentioneaza sa-si cumpere o masina noua - intentioneaza sa suspende pentru o perioada cuprinsa intre trei si sase luni taxa de poluare la autoturismele noi. "Eu am spus ca importurile de vehicule second-hand vor omori piata interna si astazi lucrurile se vad si au o amploare deosebita. Exista o mare ingrijorare la Dacia si ma bucura ca presedintele a abordat acest subiect. Voi avea o consultare cu presedintele pe acest subiect si foarte rapid voi decide la nivelul Guvernului cateva masuri care sa duca la limitarea acestor importuri. Cea mai eficienta masura este suspendarea importurilor prin anularea platilor pentru taxa de poluare pentru masinile noi. Practic, pastram taxa de poluare pentru masinile second-hand", a spus Tariceanu intr-o conferinta de presa, la cateva ore dupa ce presedintele Basescu declarase ca s-ar putea discuta despre o anulare pentru taxa de poluare.

In plus, Tariceanu a mai anuntat ca va solicita ministrului Transporturilor sa verifice, prin "supracontroale", daca la Registrul Auto Roman sunt respectate conditiile de verificare tehnica a masinilor second-hand, aratand ca exista numeroase informatii conform carora masini care nu corespund din punct de vedere tehnic primesc aprobarea tehnica si sunt inmatriculate.

Sa vedem daca aceste masuri vor schimba semnificativ situatia vanzarilor de autoturisme noi. Practic nu numai introducerea taxei de poluare a dus la scaderea vanzarilor de autoturisme noi, ci si inasprirea conditiilor de creditare si a dobanzilor practicate de banci si societatile de leasing.

De fapt, pe cine avantajeaza o astfel de masura? Pe cei cu bani. O familie cu un venit de 3.000 – 4.000 lei lunar care vrea sa-si cumpere un autoturism, ce variante are? Sa facem o rapida analiza. Are nevoie, pentru o Dacia sau orice alta masina sub 10.000 euro, de 30% avans, adica 3.000 euro, si trebuie sa se "inhame" la inca 10.000 euro pentru rate si cam 650 euro CASCO pe an. Deci plateste in 4 ani cel putin 15.500 euro. Asta daca are noroc sa gaseasca credit!
Cu cei 3.000 euro avans nu merita sa-si cumpere mai bine un second hand cu care va putea circula linistit 4 ani?
 

Vizualizari: 1808