In urma intalnirii ce a avut loc in aceasta dimineata intre premierul Calin Popescu Tariceanu si presedintele Romaniei, Traian Basescu, au fost fixate cateva idei privind viitorul
taxei de poluare auto. Astfel, dupa discutii, premierul a anuntat ca guvernul analizeaza varianta ca
taxa perceputa pentru inmatricularea
autovehiculelor ce indeplinesc normele de poluare
Euro4 sa fie suspendata pentru un an, si nu doar pentru
maximum 6 luni, asa cum se vehicula zilele trecute.
Solutia suspendarii taxei pana la 31 decembrie 2009 este analizata in sedinta de guvern de astazi, iar executivul va trimite o scrisoare Comisiei Europene prin care va incerca sa justifice eliminarea
taxei auto prin necesitatea pastrarii locurilor de munca (vezi problemele
intampinate de Dacia odata cu cresterea importului de masini sh si scaderea vanzarilor de
auto noi), dupa cum se arata pe site-ul
Mediafax.
Toate
autovehiculele comercializate pe teritoriul tarii noastre indeplinesc normele
Euro4, iar unele modele
Volkswagen si
Audi dispun chiar de
motoare Euro5, scutite de plata
taxei de poluare auto. Insa incepand cu septembrie 2009, pe teritoriul Uniunii Europene va fi permisa doar comercializarea
automobilelor dotate cu propulsoare ce respecta normele de emisii
Euro5. Aceasta decizie vizeaza si
camioanele si
vehiculele comerciale usoare, majoritatea dintre acestea avand sub capota agregate
Euro4.
Decizia de a elimina
taxa de poluare auto pentru masinile noi vine ca urmare a invaziei de
autovehicule rulate importate din strainatate, prin aceasta urmarindu-se resuscitarea interesului romanilor pentru
autovehiculele noi.