rss

Test Drive –Suzuki Splash

  1. 28/08/2008
  2. Categoria: Suzuki
  3. Tags: Splash, Suzuki

Suzuki Splash este fratele geaman al lui Opel Agila, si inlocuieste modelul Suzuki Wagon R+. Splash aterizeaza cu zgomot in inima monovolumelor mici.

Noua citadina Suzuki Splash este o masina mica si face acest lucru foarte bine. Cu un aspect cuboid, aerodinamica ce dezarma pe vremuri acum se dovedeste a fi cool. Atat in Japonia, cat si in SUA, compactele patrate erau in topul trend-ului techno-cool: Nissan Cube, Honda Element sau Toyota Scion erau la fel de trendy pe cat era VW Beetle. Lucru care nu s-a bucurat de succes in Europa. Aici tinerii cumparatori vroiau ca masinile lor sa aiba o forma distinctiva, cu un design ce trebuia sa afirme ca sunt apte de condus, lasand cuboidele pe seama altora, numiti square people, carora (ghiciti?) le placeau masinile squares. Aceste automobile patratoase se adreseaza acelorasi oameni care au cumparat Suzuki Wagon R+ si Opel Agila, doua mini monovolume care au fix atatea unghiuri drepte cate pot incapea la o masina. Conceptul original care a fost aratat acum doi ani la Salonul Auto de la Paris difera de versiunea de serie, aceasta din urma retinand forma de baza a prototipului.

www.auto.ro a testat pentru dumneavoastra un model Suzuki Splash 1.2 litri in echiparea GS. Suzuki Splash se construieste in Ungaria, fiind o alternativa mai spatioasa la Toyota Aygo/ Citroen C1/ Peugeot 107 si un rival de forma pentru Fiat Panda.

Suzuki Splash – Dinamica

Modelul Suzuki Splash condus de noi este animat de motorul cu care Suzuki intentioneaza sa faca volumul de vanzari: acesta este un propulsor de 1.2 litri capacitate, cu patru cilindri in linie, capabil sa dezvolte 86 CP/5500 rpm si un cuplu motor maxim de 114 Nm/4400. El lucreaza cu o cutie manuala cu 5 trepte, etajata lung pentru confort si consum redus.


In rulajul urban Suzuki Splash se dovedeste a fi un automobil confortabil, placut de condus, usor manevrabil si, bineinteles, usor de parcat. Suzuki Splash este, dimensional vorbind, sub SX4, dar se sprijina pe platforma lui Swift, astfel ca in rulare exista similitudini din punct de vedere al comportamentului rutier. Directia precisa si bunele calitati de aderenta ale puntii fata motoare, fac din Splash un bun companion in viraje, chia daca, din cauza centrului de greutate mai ridicat fata de Swift, am remarcat un ruliu mai pronuntat, dar fara a fi demn de luat in seama. Suzuki Splash este un automobil cu o tinuta de drum ferma si sigura, in special la viteze citadine.

Demarajul este totusi greoi, masina urcand in ture mai lent decat te-ai fi asteptat, iar cand ai nevoie de cei 86 CP ai motorului, acestia se cam ascund. Dar sa nu uitam ca automobilul este un minimonovolum fara veleitati de accelerare, scopul lui fiind sa ofere spatiu, confort siguranta si versatilitate. Cu acest motor, Suzuki Splash accelereaza 0-100 km/h in 12.3 secunde, iar viteza maxima, pe hartie, este de 175 km/h, fiind cea mai rapida versiune de motorizare. Consumurile anuntate sunt: urban – 6.9 l/100 km, extraurban – 4.7 l/100 km, mediu – 5.5 l/100 km. Noi, in test, am obtinut un consum de 8.7 l/100 km (vezi foto), intr-un Bucuresti pe care-l stim cu totii.

Suzuki Splash – La volan

Pozitia inalta a soferului asigura o buna vizibilitate, dublata si de o suprafata vitrata generoasa. Cand intri in interior, mai precis te urci la volan, Suzuki Splash te intampina cu o plansa de bord alungita, cu un design Opel style, si cu un turometru déjà vu atat pe regele Mini, cat si la tripletii Aygo/C1/107. Dupa opinia noastra, daca Suzuki tot a preluat un display multifunctional Mini style, excrescenta numita turometru putea fi digitala si mai simplu de urmarit daca era afisata pe display-ul mentionat mai sus. In rest, plansa de bord este curata, ergonomica, iar faptul ca levierul schimbatorului de viteze iti pica in palma este de bun augur. Scaunele din fata ofera un spatiu suficient pentru picioare, dar nu dispun de suport nici lateral, nici lombar. De precizat ca scaunul soferului este reglabil manual in inaltime, iar ambele scaune fata sunt incalzite.
De asemenea am remarcat ca volanul este reglabil doar in inaltime, contribuind la setarea unei pozitii mai agreabile la volan.

In spate, Suzuki Splash ofera loc rezonabil pentru picioare, iar arhitectura cuboida permite un spatiu confortabil pentru capul pasagerilor spate. Oricum, pentru un automobil de asemenea dimensiuni, spatiul oferit este impresionant.

Portbagajul este un pic cam mic, oferind doar 178 de litri, insa, daca folosim sistemul absolut interesant de pliere al banchetei spate, generam un volum suficient de 573 litri. Sa nu uitam ca vorbim de clasa mini totusi.

Suzuki Splash – Echipare si pret

Suzuki Splash 1.2 GS, modelul pe care l-am testat, dispune de o echipare bogata mai ales la capitolul siguranta: Airbag sofer / Airbag pasager / Centuri retractabile, pretensionate / Bare laterale de protectie in usi / Imobilizator motor / ABS, EBD / ESP / Sistem asistenta la franare / Sistem decuplare pedalier in caz de accident / Sistem ISO-FIX de prindere scaun copil / Sistem de blocare a usilor din spate (siguranta copii) / Airbaguri laterale.
Din lista de echipare am selectat:

CONFORT
Servodirectie / Aer conditionat / Geamuri electrice fata / Inchidere centralizata / Telecomanda / Oglinzi exterioare actionate electric / Oglinzi incalzite / Antena / Filtru polen / Volan reglabil in inaltime

BORD
Turometru / Display informational / Ceas digital / Avertizare acustica lumini aprinse / Avertizare acustica centura siguranta sofer

INTERIOR
Parasolare / Tetiere fata reglabile / Bancheta spate rabatabila / Scaune fata incalzite / Priza 12V pe consola centrala / Schimbator viteze cu aspect cromat

EXTERIOR
Faruri cu halogen / Stergator parbriz 2 viteze + intermittent / Spalator si stergator luneta / Degivrare luneta / Geamuri cu tenta verde / Jante aliaj 185/60R15 / Faruri ceata.

Suzuki Splash 1.2 GS costa 10.800 euro cu TVA inclus (www.suzukimotors.ro ).
Suzuki Splash vine astfel cu un pret competitiv, atacand Renault Modus, Fiat Panda sau pe varul sau Opel Agila. Nivelul de echipare, functionalitatea si carisma derivata din arhitectura cuboida pot converti cuplurile tinere sau familiile tinere in clienti Suzuki. Ramane de vazut daca va fi asa.

Foto: Florin Oprea

Vizualizari: 8478