© 2024 Auto.ro
La cea de-a 66-a editie a Salonului International Auto de la Frankfurt, Suzuki prezinta in premiera mondiala modelul Baleno, un hatchback compact, care stabileste noi standarde in materie de stil, echipari si tehnologie.
BALENO – noul hatchback compact de la Suzuki
Beneficiind de toata experienta companiei, de peste 60 de ani, in dezvoltarea si productia de masini compacte, noul Baleno vine cu un design puternic si elegant, interior si portbagaj spatioase, fiind echipat cu cele mai noi tehnologii.
Baleno respecta noul limbaj de design al marcii, “Liquid Flow”, care sugereaza o masa energetica de lichid in miscare. Exteriorul sportiv si elegant este completat de un interior confortabil, care ofera suficient spatiu pentru adulti atat pe locurile din fata, cat si pe cele din spate, cu un portbagaj de 355 litri, o referinta in acest segment.
Pentru un nivel ridicat de performante si fiabilitate, Suzuki Baleno este construit pe o platforma rigida, din materiale ultra usoare de ultima generatie si este echipat cu motorul turbo cu injectie directa BOOSTERJET de 1,0 litri si sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Supus unor numeroase teste in Europa, Baleno ofera o experienta unica la volan, un amestec echilibrat intre performanta si confort.
Noul Suzuki Baleno va fi disponibil pe piata europeana din primavara anului 2016.
In luna iunie a acestui an, Suzuki Motor Corporation si-a stabilit noul Plan de management pe termen mediu – SUZUKI NEXT 100, un plan pe 5 ani, incepand din 2015. Pentru a asigura cresterea continua a grupului in urmatorii 100 de ani, Suzuki isi va concentra eforturile in directia consolidarii managementului companiei, desemnand urmatorii 5 ani ca o perioada de stabilizare si fundamentare a managementului.
Conform noului Plan de Management pe termen mediu, Grupul va actiona ca o singura echipa pentru a amplifica valoarea companiei si a-si atinge obiectivele de crestere durabila.
Suzuki isi propune sa isi consolideze afacerile intorcandu-se la origini, la “dezvoltarea unor produse cu o valoare superioara, concentrandu-se pe consumator”. Prin aceasta politica, Suzuki spera sa-si creasca si consolideze vanzarile de la 3.015,5 miliarde yeni in anul fiscal 2014 (1 aprilie 2014 – 31 martie 2015), la 3.7000 miliarde yeni in anul fiscal 2019.
Pentru a creste eficienta in productia de automobile, Suzuki va consolida platformele existente si se va concentra pe dezvoltarea motoarelor pe benzina. In urmatorii cinci ani, Suzuki si-a propus sa lanseze 20 de modele noi la nivel global pentru a creste numarul de unitati vandute de la 2,87 milioane de vehicule in anul fiscal 2014, la 3,4 milioane in 2019. Noul Baleno prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt este primul pas la nivel global pentru lansarea celor 20 de modele in urmatorii cinci ani.
Pentru a-si atinge obiectivele, Suzuki va lansa mai mult de un model complet nou anual pe piata din Europa, obiectivul fiind de a atinge un numar de 280.000 unitati vandute in anul fiscal 2019. In afara lansarii unor noi modele, Suzuki va introduce si un nou nivel de echipare “S”, mai sportiv, pe modelul Vitara, ceea ce va contribui la atingerea pragului de 205.000 unitati vandute, o crestere cu 5% fata de anul fiscal anterior.
Nivelul de echipare “S” pentru Vitara
Suzuki prezinta la Frankfurt si un nou nivel de echipare pentru Vitara. “S” va fi disponibil inca din acest an pe modelul lansat in primavara acestui an. Cu un motor BOOSTERJET de 1,4 litri, o grila fata inspirata de cea a conceptului iV-4 SUV, precum si numeroase elemente noi la interior, nivelul de echipare “S” aduce un plus de sportivitate modelului Vitara.
“S” va fi echiparea de top pentru Vitara si include, printre altele, faruri cu LED, scaune din piele, RBS (Radar Brake Support), sistem autonom de franare de urgenta in standard. Nivelul de echipare “S” va fi disponibil in sapte culori de caroserie, inclusiv doua combinatii bi-ton. Pentru a raspunde nevoilor diverse ale clientilor sai, Suzuki va incepe vanzarile succesiv in tarile din Europa.
Tehnologii noi pentru o placere mai mare la volan, un consum eficient si siguranta sporita
Pasii procesului de consolidare a dezvoltarii tehnologice au fost stabiliti in Planul de Management pe termen mediu SUZUKI NEXT 100 (pentru perioada 2015 – 2019), obiectivele fiind acelea de a oferi clientilor o placere superioara la volan, performante imbunatatite si consum eficient, prin dezvoltarea permanenta a platformelor si trenurilor de rulare, dar mai ales o siguranta sporita prin integrarea unor sisteme inovatoare de siguranta activa si a noi echipamente de conectivitate.
Noul Baleno inglobeaza trei tehnologii noi pentru o placere mai mare la volan, un consum eficient si siguranta sporita: platforma rigida din materiale ultra-usoare de ultima generatie, motorul turbo cu injectie directa si sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki).
In plus, sistemul de conectare al smartphone-ului cu display-ul de 7 inch, care ofera o experienta operativa inuitiva, este acum compatibil cu sistemul Apple CarPlay, modul inteligent si sigur de a utiliza iPhone-ul in masina.
Platforma de ultima generatie
Noua platforma Suzuki a fost dezvoltata prin revizuirea structurii de baza, obtinandu-se o structura mai usoara, dar in acelasi timp mult mai rezistenta. Rezultatul este o crestere cu 10% a rigiditatii, comparativ cu vehiculele conventionale din aceeasi clasa, si o reducere cu aproximativ 15% a greutatii, comparativ cu platforma pe care o inlocuieste.
In plus, prin faptul ca nu a facut doar o optimizare partiala, ci mai degraba o optimizare a intregului vehicul, Suzuki a reusit sa gaseasca solutii inteligente care minimizeaza transmiterea vibratiilor si a zgomotului din exterior in interiorul habitaclului, oferind o deplasare lina si silentioasa. Aceasta evolutie se traduce prin performante mai bune si un consum eficient de combustibil, fara a face niciun compromis in ceea ce priveste siguranta la impact.
De asemenea, Suzuki va eficientiza dezvoltarea modelelor sale prin integrarea si dezvoltarea acestei platforme si pentru modelele din clasa mica si segmentele A si B, adoptand componente functionale modular, precum sistemul de suspensie, de aer conditionat si cadrul scaunelor.
Motorul turbo BOOSTERJET cu injectie directa
BOOSTERJET este un motor de generatie noua, turbo, cu injectie directa care asigura un consum eficient de combustibil si ofera o placere mai mare la condus.
In afara consumului eficient de combustibil si a performantelor dinamice, motorul BOOSTERJET este compact, usor si are un layout optimizat pentru a corespunde cerintelor riguroase in ceea ce priveste dimensiunea si greutatea vehiculelor din segment, consolidand astfel reputatia Suzuki in ceea ce priveste constructia si dezvoltarea de motoare.
Motorul BOOSTERJET este disponibil in verisunile de 1,0 litri si 1,4 litri. Suzuki va introduce prima oara motorul 1.0 BOOSTERJET, care are o putere maxima de 82kW si un cuplu maxim de 170Nm, pe noul Baleno, iar motorul 1.4 BOOSTERJET, cu o putere maxima de 103kW si un cuplu maxim 220Nm, va fi lansat in premiera pe modelul Vitara, cu nivelul de echipare “S”.
Noul sistem hibrid de tip “mild” (SHVS)
Sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un sistem hibrid de tip “mild” dezvoltat de Suzuki care foloseste un starter generator integrat (ISG – integrated starter generator), ce asista motorul termic in timpul accelerarilor si permite recuperarea energiei in timpul franarilor.
Sistemul ISG este folosit in locul unui alternator conventional pentru ca ISG regenereaza electricitatea mult mai eficient. De asemenea, sporeste eficienta de regenerare a energiei, detectand forta de apasare a franelor, amplificand in consecinta cantitatea de energie generata.
Folosind energia stocata, functia motorului electric din ISG imbunatateste consumul de combustibil, asistand partial motorul termic, oferind cantitatea suplimentara de energie necesara in momentele de consum maxim, la plecarea de pe loc sau in timpul accelerarilor puternice.
Sistemul SHVS disponibil pe modelul Baleno foloseste baterii compacte litiu-ion, cu o incarcare ultra-rapida.
Din respect pentru mediul inconjurator, Suzuki intentioneaza sa extinda numarul modelelor echipate cu sistemul hibrid de tip “mild” SHVS, acesta fiind un sistem care contribuie la economia de combustibil si este foarte eficient din punct de vedere al costurilor.
Smartphone Linkage Display Audio cu Apple CarPlay
Sistemul de conectare al smartphone-ului este acum compatibil cu sistemul Apple CarPlay si ofera o experienta intuitiva si operativa prin intermediul ecranului de 7 inch.
Prin conectarea unui iPhone, prin intermediul unui cablu USB, functiile diverse din Apple CarPlay vor putea fi folosite prin sistemul de infotainment al masinii pe ecranul de 7 inch. Harti, apeluri telefonice, mesaje, muzica, dar si podcast-uri, carti audio si alte aplicatii compatibile cu Apple CarPlay pot fi controlate prin intermediul ecranului tactil sau al comenzilor vocale folosind interfata Siri, conceputa de Apple. Acest lucru permite soferului sa foloseasca un iPhone, minimizand riscul distragerii atentiei sale in timpul condusului.
Suzuki va introduce in premiera Apple CarPlay pe nivelul de echipare “S” al modelului Vitara, dupa care il va introduce succesiv si pe celelalte modele noi, inclusiv pe Baleno, prezentat in premiera mondiala la Frankfurt. De asemenea, sistemul va fi introdus treptat, in functie de echipare, si pe modelele deja existente in gama Suzuki.
CarPlay este compatibil cu iPhone 5 si toate versiunile ulterioare lansate de iPhone.