© 2024 Auto.ro
Suzuki Motor Corporation a supravietuit conditiilor severe de piata cu fruntea sus in prima jumatate a anului fiscal 2009 (din aprilie pana in septembrie).
Sub efectul puternic al crizei economice mondiale, precum si al scaderii vanzarilor de unitati, combinate cu aprecierea yenului, vanzarile Suzuki au adunat 1,18 trilioane de yeni (8,79 miliarde euro), în scadere cu 31 % fata de prima jumatate a anului si un rezultat apropiat de cel inregistrat cu cinci ani in urma.
Suzuki a reusit sa obtina un surplus al profitului de operare de 31,8 miliarde yeni (237 milioane euro) si 12,5 miliarde de yeni (93,16 milioane euro) profit net.
Vanzarile de motociclete Suzuki au fost grav afectate de starea economica, iar rezultatul a fost comercializarea a 1,43 milioane de unitati (25 la suta scadere fata de perioada anterioara a anului), si vanzari in valoare de 142,5 miliarde yeni ( 1,06 miliarde euro)(49,6 la suta scadere).
Vanzarile de automobile, de asemenea afectate de economia in pioneze si de recesiunea la nivel global, au adus venituri de 1,03 trilioane de yeni (7,67 miliarde euro) (27,3 la suta scadere), prin comercializarea a 1,11 milioane de unitati (6,7 la suta scadere) . Cu toate acestea, in unele tari din Europa si Asia vanzarile Suzuki au cunoscut cresteri, profitand de stimulentele oferite de guverne.