© 2024 Auto.ro
Sediul lui Heico Sportiv este localizat pe strada Rudolf Diesel, dar asta nu inseamna ca in atelierele sale poti intra numai daca ai un Volvo consumator de motorina.
Si totusi: ultimul program dezvoltat de catre tunerul din Weiterstadt este dedicat tocmai unei asemenea masini, recent lansata de fabricantul suedez si aplaudata mai degraba pentru caracterul ecologic decat pentru performantele dinamice.
Este vorba despre varianta actualizata a compactei C30, oferita cu un agregat diesel de 1,6 litri care, ajutat de sisteme precum stop/start sau cel de recuperare a energiei din franare, imprima vehiculului un consum mediu de numai 3,9 litri/100 km.
Problema este ca, la cei 109 CP si 240 Nm, nu este tocmai ceea ce poate fi numit un “pachet de muschi”; ca atare, Heico Sportiv a marit puterea la 125 CP si cuplul la 280 Nm, reusind sa faca din C30 1.6D DRIVe o masina care rezolva "suta” in sub 10 secunde (9,2 secunde mai precis, cu 2,1 secunde mai bine decat modelul de serie).
Insa meritul cel mai mare al germanilor ramane faptul ca nu au modificat in nici un fel componentele care contribuie la imbunatatirea aerodinamicii (si deci a consumului) masinii, calandrul si structura podelei ramanand asa cum le-a gandit Volvo. Evident, restul caroseriei a stat la discretia tunerului, care a facut tot posibilul sa faca din C30 o masina si mai atragatoare decat oricum era.
Si nu se poate spune ca nu a reusit, chiar daca jantele de 19 inch, evacuarea cu patru iesiri si suspensia sport (mai joasa cu 30 mm decat cea de serie) nu sunt tocmai “aliniate” cu ceea ce vei auzi la rotirea cheii de contact.