© 2024 Auto.ro
Constructorul suedez Volvo a dezvaluit primele imagini si informatii oficiale ale noii generatii a modelelului S60. Producatorul auto isi doreste ca noul S60 sa devina cel mai vandut model din gama sa, reiterand succesul modelului anterior, care s-a vandut in mai mult de un million de exemplare.
Seful departamentului de design Volvo, Petru Horbury a declarat pentru publicatia engleza Autocar ca noul S60 permite companiei sa-si imbunatateasca designul si sa incorporeze un aspect “mai suedez” in toate produsele sale.
Volvo doreste sa vanda 90.000 de unitati in primul an, S60 fiind "cea mai dinamica masina pe care am prezentat-o vreodata", a declarat Horbury.
Fundamentul acestor afirmatii este platforma extinsa a lui Ford Mondeo, pe care masina se bazeaza. Potrivit producatorului, directia este mai prompta decat la vechiul S60, in timp ce suspensia a fost reglata pentru a oferi un raspuns mai ferm.
Producatorul va oferi S60 in doua variante de echipare- Dynamic si Comfort - cu amortizoare diferite si modificari la subcadre. Dynamic va fi disponibil standard in Europa, cu optiunea variantei de echipare Comfort; in Asia si Statele Unite se va aplica strategia inversa.
Masina va fi diponibila cu doua motoare pe benzina — o unitate turbo de 3 litri cu sase cilindri si 304 CP si una de 2 litri cu patru cilindri si 203 CP, precum si cu doua propulsoare diesel cu cinci cilindri, care livreaza 205 CP, respectiv 163 CP.
Patru alte motoare vor fi adaugate gamei in primul an de productie, inclusiv unul de 2.0 litri pe benzina, care genereaza 240 CP si unul de 1.6 litri, care livreaza 180 CP. Toate modelele vor avea tractiunea integrala ca optiune.
S60 este, de asemenea, disponibil cu sistemul de detectare a pietonilor Volvo, care este capabil sa franeze in cazul in care detecteaza o coliziune iminenta cu un pieton. Se va folosi, de asemenea, sistemul de franare pentru a o coliziune cu masina din fata.
S60 reprezinta ceea ce Horbury numeste "completarea modernizarii in materie de design Volvo".
"Urmatorul pas va fi unul mai mare", a spus el. "Avem 1% din piata mondiala, astfel incat masinile noastre trebuie sa fie recunoscute", a continuat Horbury.