© 2024 Auto.ro
Marca italiana si-a testat noile modele pe virajele si acele de par ale Carpatilor. Stelvio, primul SUV din istoria de peste 100 de ani a marcii si Giulia Quadrifoglio, cel mai rapid sedan din clasa lui pe Nurbürgring, sunt vedetele primului videoclip international Alfa Romeo produs in Romania.
Ei au Stelvio, noi avem Transfagarasan. Deloc intamplator, ADN-ul noului SUV al marcii este inscris in numele pe care il poarta. Stelvio este automobilul pereche al pasului omonim din Italia.
Stelvio nu a lasat nicio curba neatacata pe cel mai frumos drum din Romania, la peste 2.000 de metri altitudine. SUV-ul a fost urmat de Giulia Quadrifoglio, cel mai rapid sedan din clasa lui testat pe Nordschleife.
Stelvio a cucerit fiecare culme a drumului dintre Cartisoara si Balea Cascada, confirmand ca a fost creat pentru placerea pura a condusului. Propulsorul 2.0 turbo de 280 CP cuplat la o transmisie ZF in 8 trepte si conectat la un arbone cardanic din fibra de carbon atinge 0-100 km/h in doar 5.7 secunde. Cu astfel de cifre, Stelvio contine fara doar si poate sportivitatea si chintesenta stilului Alfa Romeo.
Italienii au acceptat provocarea de a-si infrati nu doar primul SUV Alfa Romeo cu cel mai frumos drum din Romania, ci si cel mai puternic sedan din gama: Giulia Quadrifoglio. Era firesc pentru cea mai populara masina premium din Romania sa deschida calea virajelor. Echipata cu un propulsor V6 turbo de 2.9 litri care dezvolta 510 CP, Giulia Quadrifoglio impresioneaza prin performanta: sprint 0-100 km/h in doar 3.9 secunde, cuplu maxim de 600Nm la 2500 rpm si o viteza maxima de de 307km/h.
Cele mai noi creatii din Milano nu sunt doar frumoase si performante, ci demonstreaza si un comportament excelent la testele de siguranta. Atat Giulia, cat si Stelvio, au obtinut 5 stele la testele Euro NCAP, cu cele mai inalte calificative din segment in ceea ce priveste protectia ocupantilor adulti: 98% pentru sedan, respectiv 97% pentru SUV. Aceste rezultate se datoreaza principalilor piloni din conceptia celor doua modele, care impart aceeasi platforma: o caroserie usoara, dar rigida in egla masura - in compozitia careia intra un aliaj de materiale ultra-light, precum fibra de carbon, aluminiul si materiale compozite pe baza de aluminiu - si adoptarea unui numar mare de sisteme de siguranta si asistenta in standard.