© 2024 Auto.ro
Stelvio Quadrifoglio a inregistrat pe Nürburgring un timp record de 7 minute 51.7 secunde, cel mai rapid timp inregistrat vreodata de un SUV in productie de serie. Stelvio Quadrifoglio a parcurs Nordschleife de 21 km (bucla Nord) inregistrand un record de 7 minute 51,7 secunde. Acest timp reprezinta un nou punct de referinta fiind cu 8 secunde mai rapid decat recordul stabilit de SUV-ul de poductie anterior.
Tehnologiile de ultima generatie, inclusiv sistemul inovativ Q4 cu tractiune integrala, au fost combinate pentru prima data cu motorul 2,9 V6 Twin-Turbo 510 HP si diferentialul de vectorizare a cuplului, controlul sasiului (CDC) si padelele din aluminiu, montate pe coloana volanului, maximizeaza experienta de conducere in noul Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.
Alfa Romeo detine acum doua recorduri de timp pe circuitul Nürburgring cu Giulia Quadrifoglio (cea mai rapida masina de productie cu patru usi) si Stelvio Quadrifoglio (cel mai rapid SUV varianta de productie).
Recordul lui Stelvio Quadrifoglio a fost stabilit de Fabio Francia, acelasi pilot care a stabilit recordul pentru cel mai rapid sedan cu patru usi din lume pe Nürburgring cu Giulia Quadrifoglio intr-un timp de doar 7 minute si 32 de secunde. Primul SUV din istoria de peste un secol al marcii incorporeaza cel mai autentic spirit Alfa Romeo: stilul italian distinct, motoarele de ultima ora si inovatoare, distributia perfecta a greutatii, solutiile tehnice unice si greutatea excelenta - raportul de putere.
Stelvio Quadrifoglio integreaza pe scara larga materiale usoare, de ultima ora, care permit si ofera o distributie perfecta a greutatii 50/50, rigiditatea de torsiune crescuta, arborele motor din fibra de carbon si cea mai buna directie disponibila.
Propulsia SUV-ului ultra-performant este asigurata de motor V6 de 2,4 litri, cu injectie direct ace dezvolta o putere maxima de 510 CP si un cuplu maxim de 601 Nm. Motorul lucreaza cu o cutie automata cu 8 trepte, cu setari specifice pentru schimbari de rapoarte de 150 de milisecunde in modul Race. La tandemul motor cutie este asociata in premiera sistemul de tractiune integrala Q4.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio atinge cea mai mare putere pe litru din clasa sa.
Conceput pentru a optimiza arhitectura usoara a lui Alfa Romeo, motorul V-6 Twin-Turbo, de 2,9 litri, fabricat integral din aluminiu, are o configuratie compacta de 90 de grade intre liniile de cilindri si a fost conceput pentru un centru de greutate coborat in interiorul sasiului.
Caracteristicile avansate ale tehnologiei unice pentru Stelvio Quadrifoglio includ un selector Alfa AD Pro cu patru moduri, cu mod Race, diferential de vectorizare a cuplului, suspensie adaptiva si sistem de dezactivare a cilindrilor, pentru a maximize reducerea consumului de combustibil.
Optiunile de performanta ultra-inalte pentru Stelvio Quadrifoglio includ:
- Scaune de curse Sparco cu fibra de carbon ultra-usoara, care ofera suport maxim lateral in timpul virajelor extreme, datorita consolidarii agresive si proiectate pentru a fi cele mai usoare in segment, oferind in acelasi timp confort pentru excursii lung
- Sistem de franare din material carbon-ceramica Brembo de mare performanta (CCM)
Cu Quadrifoglio, Alfa Romeo a preluat provocarea de a crea combinatia perfecta de dinamica de inalta performanta, sport autentica, stil italian si tehnologie de inginerie, cu caracteristicile de confort si spatiu caracteristice acestui fapt segment.