© 2024 Auto.ro
Producatorul britanic de automobile a prezentat noua generatie Vantage cu o infatisare noua si multe imbunatatiri tehnice. Probabil cel mai important detaliu este ca masina a fost regandita de la zero si construita dupa standardele din ziua de azi.
Aceasta vine cu un sasiu dezvoltat pe baza lui DB11, puntea spate este mai ridiga iar amortizoarele adaptabile de ultima generatie, propun trei moduri de condus: Sport, Sport Plus si Track. Totodata, noul Vantage este primul model din istoria Aston Martin care sa beneficieze de un diferential electronic.
Habitaclul era marea problema a lui Vantage, in contextul in care foarte multa lume il considera invechit si nepotrivit pentru o masina dezvoltata de unul dintre cei mai buni constructori auto din lume. Noua generatie a rezolvat problema interiorului care acum este mai luxos ca niciodata si in sfarsit, modern.
Sub capota, noul model al britanicilor ascunde un propulsor V8 twin-turbo de 4.0 litri, furnizat de partenerii de la Mercedes-AMG. Acesta dezvolta 510 cai putere si 685 Nm cuplu, transmisi puntii spate prin intermediul unei cutii de viteze automate ZF cu opt rapoarte. Inginerii s-au straduit sa monteze unitatea de propulsie cat mai jos cu putinta, astfel a rezultat un centru de greutate coborat si o distributie a greutatii de 50-50.
Totodata, masa totala a masinii a scazut pana la 1.530 de kilograme, iar repriza 0-100 de kilometri pe ora este realizata in 3.6 secunde. Cu pedala de acceleratie la podea, acul vitezometrului urca pana in dreptul valorii de 313 km/h.
Aerodinamica a jucat un rol important si in dezvoltarea noului Vantage, iar echipa de creatie a desenat caroserie astfel incat sa opuna cat mai putina rezistenta aerului. Desenul spoiler-ului fata contribuie la directionarea fluxului de aer pe dedesubt, prin canalele speciale ale podelei si mai apoi acesta iese nestingherit prin difuzorul de aer, rezultand astfel o apasare la sol semnificata.
Odata cu publicarea acestui set de imagini, Aston Martin a dat startul comenzilor si a dezvaluit lista de preturi. Astfel aflam ca in Germania, noul Vantage poate fi achizionat incepand cu 154.000 de euro.