© 2024 Auto.ro
Audi prezinta gama restilizata A5, versiunile Sportback, Coupe, Cabriolet si S5 beneficiind de o serie de imbunatatiri sub capota, precum si la nivel estetic.
Modificarile stilistice au rolul de a alinia modelul A5 la noua directie de design regasita pe noile A6 si A7. Astfel, dispar clasicele lumini de zi cu tehnologie LED ale primei generatii, in favoarea unor blocuri optice fata si spate cu LED-uri si Bi-Xenon.
Totodata a fost revizuita si gama de motorizari, toate propulsoarele dispunand de injectie directa si de sistemul Start &Stop. Facand o medie a gamei, consumul a fost redus cu 11 procente.
De exemplu, unitatea TFSI pe benzina de 1,8 litri si 170 CP a fost optimizata astfel incat, in varianta coupe, a fost declarat un consum mediu de doar 5,7 litri/100 km, in timp ce nivelul emisiilor este de numai 135 g/km.
Toate versiunile sportive S5 sunt echipate acum cu propulsorul V6 TFSI de 3,0 litri si 333 CP, renuntand astfel la vechiul V8 de 4,2 litri. Cu noua motorizare, sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat in 4,2 secunde, iar viteza maxima este 250 km/h, cu un consum mediu de 8,1 litri/100 km.
Gama este completata de unitatile pe benzina 2.0 TSI de 211 CP si 3.0 TFSI de 272 CP. Pe frontul diesel, clientii au la dispozitie propulsoarele 2.0 TDI de 177 CP si V6 TDI 3.0 in versiuni de putere de 204 si 245 cai.
Recordul de consum este inregistrat de motorul 2.0 TDI de 177 CP care are nevoie de numai 4,7 litri pentru a parcurge o suta de km, cu un nivel al emisiilor CO2 de 122 g/km.
In echiparea standard sunt disponibile sistemul start-stop si cel de recuperare a energiei la franare. In functie de motorizare, noua gama Audi A5 ofera transmisie manuala cu sase trepte, multitronic, S tronic cu sapte viteze, tractiune fata sau integrala quattro.
Habitaclul a fost supus unor modificari minore, insa a primit o serie de sisteme multimedia de ultima generatie cum ar fi grafica 3D si conectivitate la Internet prin bluetooth.