© 2024 Auto.ro
Constructorul german de automobile explica in detaliu ce poate face suspensia noului A8. Inginerii s-au inspirat din tehnologia folosita de actualul S-Class, insa au adaugat si cateva noutati.
Nu mai este nicio surpriza ca noul Audi A8 va fi cel mai sofisticat varf de lance pe care l-a avut vreodata constructorul din Ingolstadt. Insa chiar si asa, cu fiecare material publicitar care are legatura cu acesta, asteptarea pana la debutul oficial devine si mai grea.
In cel mai recent, nemtii iau la puricat suspensia, care va fi una activa si adaptiva. Pentru a putea propune cel mai inalt nivel de confort, aceasta va lucra in stransa legatura cu un sistem electric de 48 de volti si va avea cateva functii interesante.
Intregul ansamblu seamana izbitor cu cel folosit de Mercedes-ul S-Class, iar in randurile urmatoare vom incerca sa explicam pe scurt cum functioneaza si ce-l face atat de inteligent. In primul rand, fiecare roata are un motoras electric alimentat de sistemul electric principal, iar o camera video montata in fata detecteaza din timp gropile si transmite informatia calculatorului central.
Aceasta este mai apoi prelucrata de functia Electronic Chassis Platform si este trimisa mai departe unor actuatoare care ii va spune suspensiei cum sa reactioneze. Aceasta camera analizeaza carosabilul de 18 ori pe secunda, asa ca suspensia reactioneaza la fel de bine chiar daca soferul conduce putin mai sportiv.
In plus, varful de lance de la Audi va putea vira cu toate rotile si multumita unor senzori de ultima generatie, va putea detecta un impact lateral iminent la viteze mai mari de 25 km/h. Intr-o astfel de situatie, suspensia ridica automat partea in cauza, cu pana la 80 de milimetri, pentru ca impactul sa fie absorbit de praguri sau de podea, partile mai tari ale sasiului.