© 2024 Auto.ro
Cu putin sub un milion de autoturisme vandute de fiecare la nivel mondial, pana in luna august, rivalii de temut BMW si Audi se diferentiaza la capitolul vanzari cu numai 2.000 de masini livrate in plus de bavarezi. Pana la finele anului am putea asista la o rasturnare de situatie in favoarea casei auto din Ingolstadt.
In primele opt luni ale anului, vanzarile Audi au inregistrat o crestere cu 108.100 unitati comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Performanta este remarcabila, insa chiar si asa cei de la Audi nu au reusit sa isi atinga un tel mai vechi, acela de a-i depasi pe dusmanii din Munchen. In total, producatorul auto din Ingolstadt a reusit sa comercializeze 961.110 de unitati.
De partea cealalta, BMW a afisat un numar de livrari de 963.11 de autoturisme, cele doua branduri premium reusind sa se diferentieze cu numai 2.110 de unitati. Daca Audi a afisat o crestere procentuala de 12,7, cel de-al treilea aprig concurent, Mercedes-Benz, a cunoscut o evolutie de 5,4%, cu 841.567 unitati livrate in intervalul ianuarie-august 2012.
Conform Automotive News, daca toate cele trei branduri germane premium isi pastreaza cotele de crestere, BMW are mari sanse sa ramana pe primul loc in topul vanzarilor in acest segment, cu o diferenta fata de Audi de aproximativ 20.000 de unitati.
Chiar si asa, nu este exclusa o rasturnare de situatie, cei de la Audi mizand pe lansarea noului A3 pe piata din Europa si pe rezultatele promitatoare din China, aceste doua aspecte cantarind mult la cifra finala de vanzari pentru anul 2012.
In 2011, BMW a livrate 1.38 milioane de unitati, Audi a vandut 1.3 milioane de unitati, iar Mercedes-Benz a reusit sa comercializeze 1.26 milioane de unitati la nivel global.