© 2024 Auto.ro
Potrivit Reuters, grupul BMW a anuntat ca a cheltuit echivalentul a 5,87 miliarde de dolari pentru dezvoltarea tehnologiei EV, iar urmatorii trei ani vor implica o investitie cel putin similara, daca nu mai mult pe an. Ca atare, compania cauta modalitati de a economisi bani, iar o mare parte a acestei solutii va veni din eliminarea optionalelor.
Printre exemplele subliniate de Reuters a fost intreruperea utilizarii transmisiei manuale pentru linia de coupe Seria 2, precum si eliminarea unui numar de variante de serie, diesel, de pe piata externa. Avand in vedere acest lucru, este probabil sa fie oprite si alte optionale de volum redus pentru motor si transmisie. Chiar si lucrurile mici, cum ar fi partile interioare, vor fi condensate. Compania are 100 de directii diferite si, potrivit Reuters, probabil ca nu va mai fi asa de mult timp, pana cand le vom vedea puse in practica.
Odata cu relatarea ca BMW cheltuiesc atat de multi bani pe dezvoltarea vehiculelor electrice, ar putea parea contradictoriu faptul ca BMW i5 ar putea sa nu apara . Dar, potrivit unui raport al companiei Bloomberg, dezvoltarea vehiculelor electrice va fi supusa masurilor similare de austeritate. In loc de alte modele fanteziste, electrice si hibride, cum ar fi i3 si i8, rapoartele de stiri BMW se vor concentra pe versiunile electrificate ale modelelor existente, inclusiv un alt Mini electric pentru anul 2019. Reuters raporteaza un BMW Seria 3 electric cu o autonomie de aproximativ 400 de km care ar putea fi disponibil din septembrie 2017.
Perspectiva pentru mai putine transmisii manuale si EV-uri mai putin interesante cu siguranta nu este grozava pentru entuziasti. Si pare ciudat sa inceapa sa se elimine transmisiile manuale pentru seria 2. Cu toate acestea este probabil o miscare economica inteligenta pentru BMW si, daca acest lucru se traduce in destui bani pentru a crea masini mai interesante pe drum, poate va merita.