© 2025 Auto.ro
O raritate in premiera la BMW Welt. Acolo, unde clientii din lumea intreaga isi preiau noile automobile de serie, a fost predat un model BMW M1 Procar din 1979. Pe parcursul mai multor ani, unicatul a fost restaurat in atelierele pentru clienti ale BMW Group Classic, impreuna cu specialistii BMW M GmbH si se prezinta intr-o tinuta noua.
Posesorul acestui automobil de curse clasic este Masajuni Hosobuchi din Japonia. Antreprenorul este
presedintele BMW Clubs Japan si un colectionar pasionat in special al modelelor
BMW M. “BMW este marea mea pasiune, iar Procar va ocupa, cu siguranta, un loc
de cinste in colectia mea. Pentru mine, preocuparea principala a fost ca
automobilul, care a fost utilizat in competitii, sa aiba stralucirea de
odinioara. Si cine ar fi putut face acest lucru mai bine decat producatorul in
sine. De asemenea, ma bucur foarte mult ca am putut intra in posesia acestui
clasic chiar aici la BMW Welt, printre atatea automobile noi”, a declarat
acesta. Functionarea masinii de curse i-a premise lui Hosobuchi sa capteze
imediat atentia. Motorul dispus central, cu o acustica inconfundabila, a pornit
inainte ca Hosobuchi sa faca mai multe tururi de onoare in aplauzele
numerosilor vizitatori prezenti la premiera.
In 1979 si 1980, in programul de sustinere a weekendurilor de
Formula 1 a existat propria competitie pentru BMW M1. Cei mai rapizi piloti din
acea perioada, precum Niki Lauda sau Nelson Pigeut, s-au confruntat in dueluri
pasionante contra unor piloti privati. Per total, au fost contruite 54 de
modele Procar. Fiecare masina de curse era realizata individual. BMW M1 Procar
a lui Masakuni Hosobuchi, intitulata “Ja zum Nurburgring”, este decorate cu
traditionalul circuit din regiunea Eifel si arata atasamentul BMW fata de
vechiul Nurburgring. Cu acest exemplar, Nelson Piquet si Hans-Joachim Stuck au
reusit victoria la clasa si locul al treilea in clasamentul general al cursei
de 1.000 km, desfasurata in 1980 pe Nordschleife.
Clientii din lumea intreaga calatoresc mii de km pentru a-si
indeplini visul: intrarea in posesia unui automobil BMW nou chiar la BMW Welt.
Arhitectura BMW Welt a fost conceputa astfel incat primul contact cu
automobilul sa fie o experioenta deosebita. Zilnic, intre 90 si 120 de clienti isi
primesc noile automobile la BMW Welt – cu un maxim de 160 de livrari. De la
inaugurarea edificiului in 2007, numarul de livrari de automobile a crescut
continuu. In 2013, peste 21.000 de client si-au primit noile automobile de la
BMW Welt. Din acest total, aproximativ 2.000 de livrari au fost catre client care
au venit tocmai din SUA.
Cu 2,9 milioane de vizitatori in 2013, BMW Welt din Munchen este
cea mai populara atractie a Bavariei si a devenit un adevarat magnet pentru
vizitatori de la inaugurarea sa in 2007. Cu arhitectura sa de avangarda, BMW
Welt este punctul central al tuturor marcilor din BMW Group – BMW,
subbrandurile BMW M si BMW I, MINI, Rolls-Royce Motor Cars si BMW Motorrad-,
care sunt prezentate intr-o maniera impresionanta in propriile universuri de
experienta. Dar BMW Welt nu inseamna doar expozitiile si preluarile noilor
automobile, care sunt puncte de atractie pentru pasionatii de masini de
pretutindeni. Vizitatorii se pot bucura de-a lungul intregului an de programe
variate din cultura, arta si entertainment, precum si de delicii culinare la
numeroase restaurante. Indiferent ca sunt concerte de jazz, recitari de poezii,
clubbing, teatru improvizat, duminici in familie, premiere de film, evenimente
de gala sau discutii de grup – BMW Welt este platform perfecta pentru
evenimente inovatoare. In BMW Welt Junior Campus, copiii si tinerii se pot
bucura de tururi cu ghizi si ateliere pe tema mobilitatii si a dezvoltarii durabile.