rss

Surprinde iarna la volanul unui BMW 118d xDrive

  1. 31/10/2014
  2. Categoria: BMW
  3. Tags: 118d xDrive, BMW

Odata cu venirea primei zapezi, Auto.ro a testat BMW 118d xDrive in 5 usi. Cu un motor turbodiesel de 1,995 cmc ce dezvolta 143 de cai putere la 4,000 rpm, sprinteaza la 100km/h in 8.9 secunde si poate ajunge pana la viteza de 210 km/h. Valoarea maxima a cuplului de 320Nm este atinsa incepand cu 1,750 rpm. Modelul nostru a venit echipat cu transmisie manuala in 6 trepte si cu anvelope run-flat care ajuta soferii sa mai parcurga pana la 100km, in cazul in care fac pana.

Pe drum inzapezit, ud si alunecos, tractiunea integrala s-a dovedit a fi de mare folos. Aderenta suplimentara oferita de tehnologia xDrive si comportamentul dinamic foarte bun ne-au ajutat sa acceleram mai curat pe carosabilul umed si de asemenea am progresat destul de bine pe un drum acoperit cu zapada. Avand in vedere ca se apropie sezonul rece, luati in calcul achizitia unor anvelope de iarna pentru a obtine cele mai bune rezultate.

In conditii obisnuite de rulare, forta de inaintare este distribuita 60% catre rotile din spate si 40% catre cele din fata, pastrandu-se mereu sentimentul special al tractiunii spate. Insa de indata ce senzorii xDrive detecteaza o pierdere de tractiune, puterea este redistribuita instant, in functie de conditiile impuse de carosabil, astfel incat rotile cu cea mai buna aderenta sa primeasca forta optima de propulsie. Rezulta o manevrabilitate precisa si o siguranta sporita in conditii de drum mai dificile.

Tractiunea integrala ofera mai multa siguranta, mai multa stabilitate si transforma condusul in viraje, pe zapada sau pe gheata intr-o adevarata placere, fara a afecta prea mult consumul si emisiile CO2.

Va trebui sa decideti daca mai scoateti din buzunar aproximativ 2,000 de euro pentru modelul cu tractiunea integral dar este, fara indoiala, o masina mai capabila decat omologul cu tractiune spate, mai ales daca preferati calatoriile in afara orasului, cu precadere in sezonul rece.

BMW 118d xDrive ofera siguranta in orice moment si transforma condusul intr-o bucurie continua. BMW Seria 1 a obtinut un scor general de cinci stele la testul EuroNCAP. Lista de dotari standard la capitolul de siguranta cuprinde, printre altele, sistemul ABS, controlul dinamic al stabilitatii (DSC), controlul dinamic al tractiunii (DTC) si un set complet de 6 airbaguri.

In ceea ce priveste designul exterior, se pastreaza cu strictete identitatea marcii BMW. Daca din lateral si din spate, puteti recunoaste Seria 1 din care face parte, la o privire din fata, il puteti confunda usor cu seriile superioare.

La interior, BMW se remarca prin calitatea materialelor folosite si ofera un spatiu generos pentru pasagerii din fata. Pasagerii aflati pe locurile din spate au suficient loc la cap dar mai putin loc pentru genunchi. Portbagajul este suficient de incapator pentru un hatchback, astfel incat 2 geamantane medii, o geanta de voiaj si cateva mici bagaje au incaput fara probleme. Scaunele sport pentru sofer si pasagerul din fata sunt reglabile inclusiv pe latimea spatarului iar datorita optiunii de incalzire a acestora, nu am resimtit temperatura cu minus de afara. Am fi preferat si optiunea de volan incalzit, contra sumei de 198 de euro.

Datorita formei lunetei, vizibilitatea la manevrele cu spatele ar putea avea de suferit, insa cei de la BMW au avut grija sa doteze acest model, optional ce-i drept, cu senzori de parcare, astfel incat manevrele sa se efectueze cu usurinta. Pe timp de noapte puteti calatori cu faza lunga pornita tot timpul deoarece asistentul de faza lunga previne orbirea celorlalti participanti la trafic.

La capitolul tehnologie la bord, BMW-ul 118d xDrive nu face rabat. Elementul central al sistemului multimedia este controlerul iDrive, emblematic pentru interactiunea cu pasagerii. Cu ajutorul acestuia, se pot accesa toate functiile disponibile, fiind situat intre cele doua locuri din fata. Controlerul este extrem de simplu de utilizat: poate fi apasat, rotit sau impins pe patru directii fara a necesita coborarea privirii. In partea superioara a butonului rotativ regasiti comenzile catre mediile audio, radio, telefon, navigatie si meniul principal, iar in partea inferioara exista alte doua comenzi catre optiuni si revenirea la meniul anterior.  Aceste comenzi sunt afisate pe ecranul color de 6.5”.

BMW 118d xDrive s-a remarcat si printr-un motor extrem de eficient din punct de vedere al consumului de carburant. In afara orasului am obtinut un consum de 4.7l/100km in modul de condus “Comfort”, 5.5l/100km in stilul de condus “Sport” si 4.5l/100km in modul de condus “ECO PRO”., iar urban 6.0l/100km in modul “Comfort” cu climatizarea in functiune si sistemul Start/Stop activat.

BMW 118d xDrive are un pret de pornire de 30,380 de euro (tva inclus). Modelul pe care l-am testat si pe care il puteti regasi in imagini, ajunge la costul total de 40,963 de euro (tva inclus) cu echiparile de mai jos:

  • pachet M Sport in valoare de 3,334 de euro, ce contine jante de aliaj de 17", scaune sport pentru conducatorul auto si pasagerul din fata, suspensie sport, volan imbracat in piele, pachet aerodinamic, grila frontala sport cu bare mai late decat cele standard, suport picior si genunchi pentru sofer, plus alte optiuni
  • pachet Advantage Plus la 2,790 de euro ce include volan multifunctional, bancheta spate rabatabila, cotiera fata, sistem de spalare a farurilor, asistenta la parcare fata-spate, faruri ceata, senzori ploaie, faruri xenon, aer conditionat
  • sistem de navigatie Business in valoare de 1,657 de euro
  • vopsea metalizata la 688 de euro
  • incalzire scaune pentru sofer si pasagerul din fata pentru suma de 344 de euro
  • asistent de faza lunga, la pretul de 156 de euro
  • plus alte cateva optiuni in valoare totala de 1,614 de euro.

Vizualizari: 4812