© 2024 Auto.ro
BMW se confrunta cu probleme de natura externa privind planurile sale de dezvoltare a familiei de modele ecologice "i". Constructorul bavarez da vina pe criza financiara.
Factorii externi constrang brandul german sa isi revizuiasca intentiile in ceea ce priveste gama "i", conform publicatiei AutomobileMagazine. Vinovat se face mediul economic, care a dat nastere unei austeritati ce impiedica guvernele europene sa acorde ajutoare substantiale la achizitionarea de autovehicule hibride si electrice.
Din aceste motive, BMW a reanalizat estimarile de vanzari optimiste, care anuntau 100.000 de exemplare i3 si 10.000 de unitati i8 comercializate anual. Cele doua modele vor fi lansate in anul 2013, respectiv 2104, in timp ce deja anuntatele i1 si i5 au fost puse pe tusa.
BMW i3, cunoscut si sub numele de proiect Megacity, este un model de oras cu propulsie electrica, construit din cu materiale ecologice, recuperabile. Citadina cu zero emisii va fi pusa in miscare de un motor electric, capabil sa produca 170 CP si va avea o autonomie de 160 km, asigurata de baterii litiu-ion.
Al doilea model care va purta eticheta“i” va fi supercarul i8. Acesta va lua nastere din conceptul Vision EfficientDynamics, lansat in 2009. Propulsia sportivei hibride va fi asigurata de aceeasi unitate electrica care echipeaza BMW i3, ajutata de un propulsor termic, in trei cilindri, aflat in curs de dezvoltare.
Ambele modele avea la baza arhitectura de ultima generatie LifeDrive, care preuspune un sasiu din aluminiu si o celula de rezistenta din fibra de carbon ranforsata, pentru a contrabalansa greutatea bateriilor. Noile i3 si i8 vor fi produse la uzina din Leipzig.