© 2024 Auto.ro
BMW planuieste ca pana in anul 2020 sa ramana liderul incontestabil al pietei de masini premium, lasand in urma rivalii de la Mercedes-Benz si Audi. Pentru a se mentine pe pozitii, bavarezii asteapta vanzari de peste 2 milioane de masini.
Intentiile casei auto au fost facute publice de Norbert Reithofer, CEO BMW, intr-un interviu acordat publicatiei germane Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Reithofer si-a exprimat optimismul in ciuda avertizarilor lansate de analistii financiari.
Constructorul auto se bazeaza pe comenzile primite, care vin intr-un ritm alert. In plus, CEO-ul BMW a mizeaza si pe moneda euro, care continua sa ramana puternica, acesta fiind un real avantaj impotriva rivalilor.
Parte din strategia care va ajuta BMW sa ramane lider sunt autovehiculele cu propulsie alternativa. Primele propuneri au fost deja lansate la Frankfurt si anunta o citadina electrica si o sportiva hibrida. Daca in privinta viitorului i3 au aparut in presa informatii despre tarif, estimat la 40.000 de euro, pretul coupe-ului ramasese un mister.
Problema a fost elucidata de acelasi Reithofer, care a declarat ca viitorul supercar BMW i8 va fi lansat in anul 2014 si va costa peste 100.000 euro.
Directia de dezvoltarea a companiei mai cuprinde proiectarea de modele mici, precum MINI si BMW Seria 1, procentajul acestor masini din cifra de vanzari fiind de circa 30%. Pe viitor, acest segment ar putea creste pana la 40%.