© 2024 Auto.ro
BMW va lansa la Salonul Auto de la Los Angeles conceptul viitorului i8 Spyder. Modelul de serie va ajunge pe piata in anul 2014 si va costa aproximativ 100.000 de euro.
Prezentat anterior la Salonul Auto de la Beijing, cel de-al treilea viitor membru al gamei "i" va poposi si pe taram american, in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Versiunea roadster a modelului i8 utilizeaza aceeasi structura modulara LifeDrive din fibra de carbon regasita pe coupe, detaliu ce asigura o greutate de numai 1.639 kiligrame.
Spre deosebire de coupe, care are o configuratie 2 + 2, spiderul propune doar doua locuri si beneficiaza de un plafon un plafon retractabil din doua parti. Accesul in compartiment se face prin intermediul unor portiere spectaculoase de tip "fluture".
Sistemul de propulsie dezvolta in total 354 Cai Putere si un cuplu de 550 Nm. Unitatea electrica este capabila sa produca 131 Cai Putere si angreneaza puntea fata, in timp ce propulsorul traditional, un turbo pe benzina cu trei cilindri de 1.5 litri, livreaza 223 CP și 300 Nm. Acest motor este pozitionat în spatele pasagerilor si este cuplat la o transmisie automata cu dublu ambreiaj.
Aceasta configuratie ii permite noului BMW i8 Spyder sa ruleze cu tractiune fata, spate sau integrala, dar si doar in mod electric, cu ardere interna sau hibrid. Pozitionarea fiecarui motor pe cate o axa, amplasarea bateriilor in tunelul central permite o distributie a masei de 50:50.
Astfel echipat, noul BMW i8 Spyder acelereaza de la 0 la 100 km/h in numai 5 secunde si atinge o viteza maxima de 250 km/h (limitata electronic). In ciuda performantelor notabile, consumul este de numai 3,0 litri/100 km. Roadsterul poate parcurge pana la 30 km exclusiv cu unitatea electrica.
Bateriile de ultima generatie pot fi reincarcate complet in numai doua ore, la o priza normala de 220V. Modelul de serie va fi lansat la sfarsitul anului 2014 si va fi oferit la un pret estimativ de 100.000 euro.