© 2024 Auto.ro
BMW a anuntat ca a demarat productia noilor propulsoare pe benzina cu combustie interna, in trei cilindri, care vor echipa viitorul hibrid sportiv i8. Motoarele vor fi produse exclusiv la uzina Hams Hall din Anglia.
Fabrica unde vor fi asamblate unitatile a sarbatorit de curand trei milioane de motoare produse pentru autoturisme BMW si MINI. Propulsoarele sunt livrate catre uzinele din Germania, Austria si Oxford pentru a fi montate pe modelele X1, Seria 3 si MINI.
Prezentat sub forma de concept in septembrie 2011, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, BMW i8 reprezinta propunerea bavarezilor pentru clientii generosi, care isi doresc o sportiva eco.
Sportiva hibrida masoara 4.632 mm in lungime, 1.955 mm in latime si 1.280 mm in inaltime, cu un ampatament de 2.800 mm si o greutate de 1.480 kg. Sistemul de propulsie al BMW i8 este format dintr-un motor turbo diesel cu trei cilindri, de 1,5 litri (164 kW/220 CP si 300 Nm) si unul electric (96 kW/130 CP si 250 Nm).
Beneficiind de aceste date, BMW i8 accelereaza de la 0-100 km/h in mai puţin de 5 secunde si atinge o viteza maxima de 250 km/h, in acest punct intervenind limitatorul de viteza.
In ciuda performantelor notabile, bavarezii anunta un consum sub 3,0 litri de carburant la suta de km. Mai exact, ii sunt necesari 2,7 litri pentru a parcurge suta. Cu bateria complet reincarcata, autoturismul poate parcurge pana la 35 km doar electric.
BMW a lansat sub-brandul "i" in februarie 2011, acesta fiind creat pentru a reuni cele mai avansate si mai "verzi" masini ale germanilor. Initial va fi lansata citadina electrica BMW i3, in anula 2013, anul imediat urmator fiind rezervat pentru i8.