© 2024 Auto.ro
Depunerea actelor necesare pentru omologarea aerodinamica a modelelor DTM 2014 de catre Deutsche Motor Sport Bund (DMSB) marcheaza sfarsitul unei perioade deopotriva aglomerata si interesanta pentru BMW Motorsport. Activitatea de dezvoltare a BMW M4 DTM, model care va concura in sezonul acesta din DTM, s-a desfasurat la maximum in ultimele saptamani si luni. Din acest moment, nicio modificare nu se mai poate face asupra aspectelor fundamentale ale masinii, cea ce prevesteste faza de pregatiri dinaintea startului de sezon de la Hockenheim (Germania), pe 4 mai. La testele urmatoare, accentul va fi pus in principal pe optimizarea detaliilor din pachetul global si pe intelegerea modului in care se poate valorifica la maximum potentialul BMW M4 DTM.
Noul model va avea prima prezenta publica pe circuit la testul oficial ITR de la Budapesta (Ungaria, 31 martie - 3 aprilie) si apoi la testul final de la Hockenheim (Germania, 14-17 aprilie). La fel ca anul trecut, prezentarea oficiala a tuturor celor opt BMW M4 DTM, care va avea loc la BMW Welt din München pe 25 aprilie, va oferi suporterilor BMW Motorsport posibilitatea de a experimenta pe viu ceea ce vor vedea in cursul stagiunii urmatoare.
Date tehnice pentru BMW M4 DTM.
Sasiu: monococa din fibra de carbon cu rezervor integrat si celula de siguranta din otel; elemente din fibra de carbon pentru protectie la impact frontal, lateral si din spate.
Lungime/latime/inaltime: 4.775 mm/1.950 mm/aprox. 1.200 mm
Capacitate rezervor: 120 litri
Motor: V8 aspirat, cu cilindri dispusi la 90°, patru supape per cilindru, 2 restrictoare de 28,0 mm (in conformitate cu regulamentul)
Capacitate: 4.000 cmc
Putere: aprox. 480 CP (cu restrictoare de aer, in conformitate cu regulamentul)
Cuplu maxim: aprox. 500 Nm
Sistem de gestiune a motorului: unitate de control al motorului Bosch MS 5.1, afisaj central
Transmisie: cutie de viteze secventiala cu sase trepte, operata prin clapete pneumatice dispuse pe volan; ambreiaj ZF Sachs din fibra de carbon, cu patru discuri; diferential multidisc reglabil, cu patinare limitata
Puntea fata/puntea spate: punte cu dublu brat transversal cu tije de impingere si amortizoare reglabile cu sase setari; arcuri elicoidale H&R
Frane: sistem hidraulic de franare cu circuit dublu; etriere monobloc din aliaj usor; discuri de frana ventilate interior in fata si in spate; distributia fortei de franare poate fi ajustata de conducator; supapa electromagnetica de pornire
Roti: jante din aluminiu forjat; 18" x 12" fata, 18" x 13" spate
Pneuri: Hankook; fata: 300-680-18, spate: 320-710-18.