© 2024 Auto.ro
BMW a pregatit pentru Salonul Auto de la Paris noul Concept Active Tourer, prototip ce anunta un viitor rival al lui B-Klasse. Conceptul este un hibrid plug-in ce promite un consum de numai 2,5 litri/100 km. In plus, modelul beneficiaza de tractiune fata.
BMW Concept Active Tourer preia sistemul „eDrive” de la BMW i8, fiind pentru prima data acest sistem cand este utilizat la un model din afara sub-brand-ului BMW i. Pe viitor „eDrive” va fi denumirea pentru toate transmisiile electrice si hibrid plug-in. eDrive cuprinde toate componentele transmisiei electrice, motorul electric dezvoltat de BMW, acumulatorul litiu-ion si unitatea de control inteligent a motorului.
Noul BMW Concept Active Tourer combina dimensiunile compacte si un design sportiv atragator cu elementele emblematice pentru BMW. Cu o lungime exterioara de 4.353 milimetri, o latime de 1.834 milimetri si o inaltime totala de 1.560 milimetri, modelul beneficiaza de un plafon panoramic dotat cu tehnologia Suspended Particle Device, care permite schimbarea luminozitatii prin simpla apasare a unui buton.
Un punct de interes aparte al BMW Concept Active Tourer este afisajul multifunctional pentru instrumentele de bord. In locul unui panou conventional de instrumente, cu patru cadrane rotunde, analogice, exista un monitor integrat, cu diagonala de 10,25 toli (26.04 cm), care ofera o experienta deosebit de moderna.
Aspectul familiar cu patru instrumente circulare este mentinut, dar utilizarea tehnologiei Black Panel ofera conducatorului un intreg spectru de optiuni de afisare. Spre exemplu, ecranul prezinta modurile de condus COMFORT, SPORT si ECO PRO cu diferite indicatoare si in scheme coloristice distinctive.
BMW Concept Active Tourer beneficiaza de tractiune fata si motor transversal, reprezentand o unitate TwinPower Turbo de 1.5 litri, care are trei cilindri in linie. In ajutor ii sare un motor electric si un set de baterii ce pot reincarcate de la priza normala de 220V. Hibridul german este dotat si cu un sistem de recuperare a energiei pierdite la franare.
Sistemul hibrid are legatura cu sistemul de navigatie, cele doua colaborand pentru a reduce consumul de carburant. De exemplu, soferul este atentionat sa ridice piciorul de pe pedala de acceleratie deoarece urmeaza un viraj si o limitare de viteza dupa acel viraj, conservand astfel resursele lui Concept Active Tourer. Aceasta functie este integrata in sistemul ECO PRO.
Tot sistemul prin intemediul sistemului ECO Pro este posibila decuplarea motorului cu combustie interna in anumite etape ale mersului. Astfel, intre 50 si 160km/h, legatura dintre transmisie si roti poate fi decuplata complet pentru a reduce frecarile, iar motorul cu ardere interna poate fi oprit la viteze de pâna la 125 km/h.
Impreuna, cele doua motoare asigura o putere maxima de peste 190 CP, cifre ce asigura un timp de mai putin de opt secunde necesare pentru a efectua sprintul 0-100 km/h si o viteza maxima de peste 200 km/h. In pofida acestor performante, consumul mediu este de 2.5 litri de benzina la suta si emisiile de CO2 sunt de numai 60 de grame pe kilometru.