© 2024 Auto.ro
BMW a publicat primele imagini cu versiunea decapotabila a conceptului hibrid BMW i8. Cabrioletul cu doua locuri va fi prezentat oficial la sfarsitul lunii aprilie, cand va avea loc Salonul Auto de la Beijing.
Noul BMW i8 Spyder masoara 4,48 metri in lungime si 1,92 metri in latime. Comparativ cu varianta "acoperita", prototipul are un ampatament mai scurt si un plafon retractabil din doua parti. Accesul in compartiment se face prin intermediul unor portiere spectaculoase de tip "fluture".
Sistemul de propulsie dezvolta in total 354 Cai Putere si un cuplu de 550 Nm. Unitatea electrica este capabila sa produca 131 Cai Putere si angreneaza puntea fata. Propulsorul traditional este un turbo pe benzina cu trei cilindri de 1.5 litri ce livreaza 223 CP și 300 Nm. Acest motor este pozitionat în spatele pasagerilor si este cuplat la o transmisie automata cu dublu ambreiaj.
Astfel echipat, noul BMW i8 Spyder sprinteaza de la 0 la 100 km/h in numai cinci secunde si atinge o viteza maxima de 250 km/h (limitata electronic). In ciuda performantelor notabile, consumul inregistrat este de numai 3,0 litri/100 km. Roadsterul poate parcurge pana la 30 km exclusiv cu unitatea electrica.
Bateriile de ultima generatie pot fi reincarcate complet in doar doua ore, la o priza normala de 220V. In functie de circumstante, sportiva poate trece de la tractiune fata la tractiune spate sau integrala, dupa dorintele soferului. In plus, acesta poate selectiona unul din cele trei moduri de rulare: Eco, Pro si Sport.
Gratie structurii modulare LifeDrive, hibridul cantareste numai 1.639 kiligrame, cu o distributie a masei de 50:50. La interior, conducatorul auto beneficiaza de ajutorul unor sisteme performante precum "Collision Warning System", "Parking Assistant" si "Traffic Jam Assistant".
Potrivit unor surse oficiale, conceptul ar putea fi oferit in varianta de serie peste doi-trei ani.