© 2024 Auto.ro
Viitorul BMW i3, primul model electric de serie al bavarezilor, va beneficia optional de un motor traditional, care va functiona ca generator. Energia furnizata de propulsorul cu combustie interna va tripla autonomia.
Modelul cu zero emisii vine cu o structura rezistenta si totodata usoara din CFRP (carbonfibre reinforced plastic), ce “imbraca” un sasiu de aluminiu, fapt ce asigura o greutate de numai 1.270 kg.
Autovehiculul este pus in miscare de un motor electric de 170 CP, care ofera un cuplu motor de 250 Nm. Astfel echipata, citadina electrica realizeaza sprintul de la 0 la 60 km/h in mai putin de patru secunde, diferenta pana la 100 km/h fiind efectuata in opt secunde. Viteza maxima este limitata la 150 km/h.
Cu ajutorul optiunii Extender Range, autonomia de 150 km va ajunge pana la 450 km. Potrivit unor informatii preliminare, unitatea traditionala, care va functiona ca generator de energie, ar putea fi motorul de 0,8 litri si 75 CP.
Aceasta solutie nu este singulara in industria auto, in prezent modelele Chevrolet Volt si geamanul Opel Ampera fiind echipate cu un propulsor cu ardere interna cu rol de generator.
Noul BMW i3 va fi lansat pe piata la sfarsitul anului viitor si va avea un pret mai mic de 40.000 euro (fara optiunea Range Extender).