© 2024 Auto.ro
Daca in 2008, industria auto a fost puternic lovita de valurile recesiunii economice, putem afirma cu tarie ca 2011 a fost un an plin, care a reprezentat pentru toti constructorii auto o gura de aer, un bun prilej de a crea modele surprinzatoare, echipate cu tehnologii inovatoare si atractive prin design.
Semn ca industria auto a depasit de departe recesiunea, pe parcusul ultimelor 12 luni au avut loc importante lansari. Incepem cu trio-ul premium BMW, Mercedes si Audi.
BMW
Bavarezii au facut un pas important in ceea ce priveste propulsia alternativa prin lansarea sub-brandului “i”. Gama de modele „i”, dedicata vehiculelor electrice cu tehnologie de ultima generatie, va fi formata, intr-o prima etapa, din modelele BMW i3, o citadina electrica, si BMW i8, un supercar cu un consum surprinzator de mic pentru performantele promise.
La inceput de an, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, BMW a prezentat publicului noul Seria 6 Cabrio. Standul constructorului german a mai gazduit modelele Seria 1 M Coupé, noul BMW Seria 1 Coupe si Cabriolet.
La doua luni de la lansarea BMW Seria 6 Cabrio, bavarezii au publicat primele imagini cu versiunea coupe a modelului, disponibila pe piata din Romania la un pret de pornire de 64.800 Euro (fara TVA) pentru 640i. Masina este disponibila pentru prima data cu tractiune integrala xDrive.
Cu doar cateva luni in urma, BMW a publicat primele detalii si imagini oficiale cu a sasea generatie a bestsellerului Seria 3, cea mai vanduta masina premium din intreaga lume. Autoturismul vine cu un plus de spatiu, o gama larga de motorizari si noi promisiuni de performanta.
Masina va ajunge in Romania in prima parte a anului 2012 si putea fi comandata la un pret de pornire de 29.500 euro, fara TVA, pentru versiunea 320d, pusa in miscare de propulsorul diesel cu patru cilindri, TwinPower Turbo, de 135 kW/184 CP.
Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie a oferit ocazia bavarezilor de a lansa noul Seria 1. Noua generatie a hatchback-ului german ofera aceeasi tractiune spate, un plus de spatiu pentru pasageri si cinci versiuni de motorizare.
Modelul va ajunge in showroomurile din Romania la un pret de pornire de 20.700 Euro, fara TVA, pentru versiunea 116i (motor de 1,6 litri benzina 100 kW/ 136 CP).
Mercedes-Benz
La inceput de an, Mercedes s-a gandit sa ofere bogatasilor o noua jucarie, pentru a le mai alina depresia de ianuarie. Noul SLK dispune de o platforma noua, un sasiu mai sportiv si un nou motor diesel.
Roadsterul este disponibil pe piata din Romania la un pret de baza de 32.500 euro, fara TVA, pentru versiunea SLK 200 BlueEFFICIENCY. Cel mai scump este SLK 350 BlueEFFICIENCY, care costa 43.950 euro, fata TVA .
Cei care se simt mai generosi de atat, isi pot achizitiona noul Mercedes SLS AMG Roadster, un supercar exclusivist al carui plafon se decapoteaza in 11 secunde pentru "numai" 203.360 de euro. Modelul a fost lansat cu ocazia editiei din 2011 a Salonului Auto de la Frankfurt.
Dar sa revenim cu picioarele pe pamant! Din seria autoturismelor ceva mai accesibile, constructorul german a lansat noua generatie B-Klasse. Monovolumul compact este dezvoltat pe o platforma tehnica complet noua (cu tractiune fata MFA -Modular Front Arhitecture) si este echipat cu motorizari noi si transmsie automata cu dublu-ambreiaj.
Pe piata locala, pretul de pornire este de 24.676 euro, cu TVA inclus, pentru versiunea B 180 BlueEFFICIENCY. Si noua generatia M-Klasse a debutat in ultimele 12 luni, romanii putandu-si cumpara masina la un tarif de baza de 55.676 euro, cu TVA inclus, pentru versiunea ML 250 BlueTEC 4MATIC. Noua generatie este, in medie, cu 25% mai economica decat modelul anterior.
Audi
Incheiem prima parte a retrospectivei cu Audi, al treilea mare jucator in segmentul premium. Cea mai importanta lansare pentru casa auto din Ingolstadt a anului 2011 a fost noul Q3, al treilea SUV din gama Q.
Crossoverul este dezvoltat pe platforma PQ35, aceeasi baza tehnica ascunzandu-se si sub caroseria Volkswagen Tiguan, si a avut ca sursa de inspiratie conceptul Cross Coupe Quattro, prezentat la Salonul Auto de la Shanghai, in anul 2007. Noul Audi Q3 este disponibil cu tractiune integrala indiferent de motorizare.
Un alt moment important in strategia Audi, punctat la Salonul Auto de la Frankfurt, a fost debutul gamei restilizate A5 (Sportback, Coupe, Cabriolet si S5 ). Pe langa alinierea la noua directie stilistica anuntata de noile A6 si A7, modelul beneficiaza de o gama de motorizari revizuita, toate propulsoarele dispunand de injectie directa si de sistemul Start &Stop.
Printre vedetele standului Audi de la Salonul Auto de la Frankfurt a figurat si noul S8, sportiva amiral ce a adus noutati sub capota, un consum redus si performante notabile. Autoturismul este pus in miscare de acelasi V8 FSI DE 4,0 litri care echipeaza si noile S6 si S6 Avant, insa cu un plus de putere. (520 CP). La acelasi eveniment au fost prezentate si noile Audi S6 si S6 Avant.