© 2024 Auto.ro
Daca va uitati intr-o oglinda retrovizoare, vedeti, in general, doar lucrurile care se afla in spatele tau. Cu toate acestea, o privire inapoi poate genera, de asemenea, o viziune a viitorului. Acest lucru este valabil cu siguranta pentru conceptul Borgward ISABELLA, care a fost prezentat in premiera mondiala la IAA din Frankfurt de anul acesta. Vehiculul reuneste virtutile traditionale ale marcii cu atributele actualei companii Borgward Group AG. Printre caracteristicile remarcabile ale conceptului ISABELLA Borgward se numara designul sau fascinant, conceptul revolutionar de interior si de utilizare, conectivitatea sa digitala si electrificarea trenului de rulare.
Stil perfect: principiul de design "Impresiile curgerii fluidului"
Conceptul Borgward ISABELLA impresioneaza cu dimensiunile sale perfecte (5,00 metri lungime, 1,40 metri inaltime si 1,92 metri latime) si frumusetea formelor sale tridimensionale si sculpturale care se leaga de elementele tehnice si functionale cum ar fi, aerul de racire, intrarile si componentele aerodinamice - fara nici o subtilitate agresiva.
Transformarea liniilor clasice Isabella coupe intr-un aspect modern
Automobilul este la fel de sportiv si elegant ca un coupe si combina aceste caracteristici cu interpretarea moderna a unui sedan sport cu patru usi. Acest lucru este evidentiat de un parbriz care este puternic tras in fata in stilul unei masini super-sportive. Ca rezultat, Conceptul ISABELLA isi exprima cu mandrie forta puternica inainte chiar si atunci cand ramane in picioare. Cu toate acestea, privit din lateral, el reflecta transformarea orientata catre viitor a aripilor clasice ale lui Isabella - un memento de la inceputul deceniului "miracolului economic" al Germaniei, cand optimismul nemarginit a fost la ordinea zilei.
Excelenta aerodinamica a conceptului ISABELLA devine deosebit de evidenta atunci cand vehiculul este privit din lateral. Din acest punct de vedere, eficienta este imbunatatita de o varietate de solutii detaliate, precum si de forma rationalizata a corpului de baza al automobilului. In spatele rotilor din fata sunt doua spoilere verticale, care permit aerului sa ventileze perfect jantele rotilor prin canalizarea activa prin ele, precum si prin curgerea flancurilor vehiculului. Aceasta este si cazul in care lentilele celor doua oglinzi optoelectronice sunt integrate. Ele inlocuiesc oglinzile conventionale si, de asemenea, reduc rezistenta la vant. Exista, de asemenea, un flux de aer prin cele doua stalpi C in picioare, care genereaza in plus forta de apasare pe puntea spate necesara pentru mentinerea stabilitatii la deplasare.
Datorita usilor care se deschid in directii opuse, pasagerii din fata si din spate pot intra usor in si din automobil, mai ales ca arhiectura caroseriei este deschisa neexsitand stalpi B. Un mecanism inteligent de basculare / alunecare permite usii sa alunece inainte si inapoi si ofera o vedere libera asupra interiorului de tip lounge. Designul sportiv dinamic al conceptului ISABELLA este, de asemenea, eficient din punct de vedere energetic si este accentuat de jantele mari de 21 de inci. Acestea combina rezistenta scazuta la rulare a anevelopelor cu tractiune excelenta confortul si tinuta de drum a conceptului Isabela.
O sculptura unica si senzuala - partea din spate a conceptului ISABELLA
Sectiunea din spate a conceptului ISABELLA este ca o sculptura tridimensionala pentru automobile, care face o afirmatie solida despre excelenta aerodinamica si calitatea obisnuita a designului marcii. In acelasi timp, acesta emite demnitatea si statornicia care a caracterizat, in special, cupa mare de Borgward din anii 1930. Aici, suprafetele care curg usor se imbina cu linii ascutite, clare si un design subtire pentru a crea un ansamblu impresionant. Difuzorul inferior este fabricat din carbon real si, ca si stalpii ventilati C, optimizeaza intregul flux de aer din sectiunea din spate, facand astfel un spoiler suplimentar pe trapa din spate inutil.
Valori interioare: un concept interior revolutionar
Lumea din industria automobilelor este in curs de dezvoltare si cauta modalitati de armonizare a universului digital cu aspectele traditionale ale mobilitatii individuale. Acest lucru devine foarte clar in interiorul masinilor, ceea ce se va schimba foarte mult in viitor. Potrivit lui Anders Warming, aceasta schimbare de paradigma este ambivalenta. "Conceptele interioare traditionale si inovatoare ar trebui sa se completeze in mod eficient unul pe altul, asa cum fac in conceptul nostru ISABELLA. Conceptul de operare si afisare, care are animatii 3D si suprafete interactive, este cu adevarat revolutionar, la fel ca si designul panoului de instrumente Surfboard si consola centrala Scarf cu ecranul tactil. Pe de alta parte, interiorul include si caracteristici clasice, cum ar fi un volan purist care nu dispune de comenzi suplimentare, precum si un design de tip lounge, cu scaune spate individuale, care ofera un fel de confort superior, care se asteapta la o limuzina cu sofer.”
Suprafata, esarfa si suprafetele de interactiune
Ecranul principal din partea din fata a interiorului ISABELLA Concept este tabloul de instrumente Surfboard futurist. Se pare ca pluteste liber in spatiu si este conectat doar la mijlocul consolei centrale. La randul sau, consola, numita Esarfa, serveste drept elementul central care curge in jurul spatiului care separa soferul de pasagerul din fata. Sectiunea superioara contine un afis holografic care poate afisa tridimensional o gama larga de servicii, de la sistemele 3D de navigare si pana la meniurile autovehiculelor. Sub aceasta afisare sunt suprafetele tridimensionale de interactiune ridicate care sunt operate cu ajutorul tehnologiei touchscreen. Aceste suprafete triunghiulare integrate pot fi atribuite individual in functie de preferintele pasagerilor din fata. Astfel, utilizatorii isi pot pozitiona in mod ideal mainile astfel incat sa poata opera cu intuitie sistemul fara a fi distras de la conducere. Aceasta este o deviere intentionata de la filozofia conventionala, care necesita intotdeauna ca ocupantii sa se adapteze la controalele existente ale vehiculului, cum ar fi comutatoare, butoane sau parghii.
In schimb, Conceptul ISABELLA se adapteaza atat soferului, cat si pasagerului din fata, care invata rapid cum sa-si foloseasca interfetele de utilizator personalizate ca un instrument muzical familiar. Conceptul de afisare este marit de un afisaj complet integrat, care se extinde sub parbriz pe intreaga latime a vehiculului, leaga cei doi stalpi A unul cu celalalt si imbunatateste in plus senzatia spatioasa a interiorului. Parbrizul este puternic tras inainte in stilul masinilor clasice de super sport. De asemenea, ecranul este impins in fata, ceea ce face mai usor ca ochii sa se poata acomoda atunci cand soferul comuta intre vizionarea afisajului si drum. In plus fata de o varietate de continuturi de infotainment, imaginile de pe camerele exterioare montate pe lateral sunt afisate in extrema stanga si dreapta a afisajului. Acest lucru elimina necesitatea unei oglinzi retrovizoare conventionale. Volanul este folosit exclusiv pentru scopul sau original, iar designerii au decis in mod deliberat sa renunte la numarul excesiv de comutatoare, butoane care au devenit obisnuite in zilele noastre. Ca rezultat, volanul clasic formeaza un contrast frumos cu interfata de utilizator avangardista triangulata a consolei Scarf.
Borgward ePROPULSION este instalata pentru prima data intr-un sedan.
In conceptul de serie Borgward BXi7, Borgward Group AG a prezentat platforma de actionare electrica Borgward ePROPULSION pe un SUV la inceputul acestui an. Acum sistemul modular Borgward ePROPULSION isi sarbatoreste premiera in conceptul ISABELLA, un sedan cu patru usi. Aici este evidenta performanta impresionanta a platformei electrice. Bateria, dezvoltata in comun de compania Borgward si partenerul sau strategic LG Electronics, face o impresie buna datorita densitatii mari de energie. In urmatorii pasi de dezvoltare, autonomia platformei de rulare se va majora pana la 500 de kilometri. Ciclul de incarcare la o capacitate de 80% dureaza numai 30 de minute la o statie de incarcare rapida. Conceptul Isabella poate fi reincarcat si inductiv. Sistemul electronic de comanda eAWD si motoarele electrice de la puntea din fata si din spate transforma Conceptul ISABELLA intr-un vehicul cu tractiune integrala cu sistem de distributie a cuplului complet variabil. Cele doua motoare sincrone cu convertizoare integrate cu magnet permanent au o putere combinata de 220 kW/300 CP, un cuplu maxim de 450 Nm si lucreaza, in conformitate cu dorintele soferului. In consecinta, automobilul accelereaza de la 0 la 100 km / h in 4,5 secunde si forta de tractiune continua sa actioneze pana la atingerea vitezei de 250 km/h.