rss

Citroën C4 Cactus cu preturi incepand de la 12,995 de euro

  1. 05/11/2014
  2. Categoria: Citroën
  3. Tags: C4 Cactus, Citroën

Constructorul francez a oferit crossover-ului Citroën C4 Cactus un design indraznet, inovator, comercializat la preturi accesibile.

Noul C4 Cactus este la vanzare in Romania, incepand cu preturi de baza de la 12,995 de euro cu TVA pentru varianta de motorizare pe benzina de 1.2 litri, Euro 5, ce ofera o putere maxima de 82 CP, cu nivelul de echipare Live si se ridica pana la 18,228 de euro pentru motorizarea de 1.6 litri diesel, Euro 6, cu 100 CP si echiparea de top Shine.

Citroën C4 Cactus ofera patru motorizari: doua de 1.2 litri benzina 82 CP sau 110 CP si doua diesel de 1.6 litri 92 CP, respectiv 100 CP si este disponbil în trei variante de echipare: Live, Feel şi Shine. Se poate opta pentru transmisia manuala in 5 trepte, sau cea pilotata in 6 trepte disponibila numai pentru motorul 1.6 litri diesel de 92 CP.

Auto.ro a testat versiunea 1.2 litri pe benzina de 82 cai putere, cu jante din aliaj de 17 inci si nivel de echipare Shine. Motorizarea testata este potrivita unui stil linistit de condus si se preteaza atat condusului in mediu urban, cat si extraurban. Cuplul maxim de 118 Nm poate parea suficient pentru o masina de 965 kg, dar aceasta valoare se atinge abia la 2,750 rpm, fapt pentru care nu se simte atat de viguros la demaraj, iar manevrele de depasire necesita deseori schimbarea intr-o treapta inferioara de viteza. Modelul pe care l-am testat ajunge cu optionalele din dotare la un pret total de 19,074 de euro.

Printre principale elemente cu care se remarca se numara panourile laterale de protectie Airbump, care apar inclusiv pe barele de protectie fata si spate ale masinii. Aduc un aer nou, au un design indraznet dar si rol functional. Am remarcat atat pareri pro, cat si contra, insa nimeni nu a ramas indiferent.

Aceste perne de plastic umplute cu aer sunt proiectate pentru a actiona precum o folie cu bule si astfel protejeaza impotriva incidentelor minore produse la viteza redusa. In plus, gratie protectiilor Airbump, cheltuielile de reparatie pot fi diminuate. Cumparatorii vor putea alege între zece culori de caroserie, asociate cu patru nuante pentru panourile Airbump (Black, Grey, Dune si Chocolate).

Printre noutatile pe care le aduce noul crossover se numara si plafonul panoramic cu protectie termica care nu mai necesita inchiderea in functie de temperatura, tableta tactila de 7 inci care inlocuieste majoritatea butoanelor si stergatoarele prin care iese lichidul de spalat parbrizul, inlocuind sistemul traditional de stropire. O alta inovatie este si airbag-ul pentru pasagerul aflat pe locul din dreapta, care este integrat in plafon, permitand astfel un spatiu mai mare pentru genunchi si un torpedou mai incapator cu deschidere superioara.

In echiparea de top am remarcat o calitate buna a materialelor la interior si ni s-a parut reusita combinatia negru - ciocolatiu. Volanul din piele in aceste 2 culori ne-a placut atat vizual, cat si functional.

Francezii au optat pentru un interior mult simplificat, unde nu veti regasi butoanele traditionale,
acestea fiind inlocuite de o tableta de 7 inci, de unde puteti accesa climatizarea, media, computerul de bord, navigatia, telefonul si alte sisteme de asistenta. Desi este in pas cu tehnologia si placuta vizual, activarea si reglarea climatizarii nu se realizeaza atat de facil, fiind necesare cateva apasari pe ecranul tabletei, ceea ce poate distrage atentia soferului. Pe display-ul aflat in dreptul volanului, alaturi de afisarea electronica a vitezei, a nivelului de combustibil si a indicatorului de schimbare a treptelor de viteza, am simtit lipsa unui turometru. Scaunele frontale sunt concepute in stil sofa pentru a oferi un plus de confort.

Noul Citroën C4 Cactus
ofera tuturor pasagerilor suficient loc pentru cap si genunchi. Geamurile din fata nu dispun de inchidere one touch, iar in spate acestea sunt doar rabatabile, unul dintre compromisele facute de francezi in vederea reducerii greutatii masinii.

Vizibilitatea este buna iar parcarile se pot realiza cu usurinta, datorita senzorilor si camerei pentru mersul cu spatele. In echiparea Shine pe care am testat-o avem inclus si sistemul de parcare automata.

Din punct de vedere al consumului de carburant
, propulsorul pe benzina a inregistrat in Bucuresti un consum de 7.2 litri/100 km, iar in afara orasului un consum de 5.6 litri/100 km.

In viitorul apropiat, ne-am dori sa vedem si un Citroën C4 Cactus cu tractiune integrala.


Vizualizari: 9837