rss

Noul Citroen C4 Cactus un hatchback confortabil si cu stil deosebit

  1. 27/10/2017
  2. Categoria: Citroën
  3. Tags: C4 Cactus

Dupa lansarea modelului C3 in 2016 si a ofensivei SUV-urilor in 2017 cu C3 Aircross, Citroën face un pas inainte in lansarea de produselor noi si surprinde inca o data cu noul sau hatchback compact, noul C4 Cactus.

Un hatchback cu stil indraznet


Noul C4 Cactus isi exprima in mod natural caracterul sau unic prin noua parte frontala larga si expresiva, cu aripi si portiere redesenate. Partea din spate cu design fluid, integreaza noile stopuri cu LED si efect 3D. Modelul schimba codurile ultra-conventionale ale segmentului hatchback-urilor compacte prin formele sale bine proportionate si generoase, ceea ce contribuie la un design pur si monolit.

Ampatamentul modelului de 2.60 m si consola scurta garanteaza dimensiuni compacte pentru o agilitate si o manevrabilitate excelenta, oferind in acelasi timp spatiul voluminos urmarit de acest segment. Noul C4 Cactus prezinta grafica clasica a universului Citroën care evidentiaza caroseria cu forme fluide, ce beneficiaza de elementele sistemului Airbump in partea inferioara a portierelor, plafonul vitrat, partea frontala cu doua nivele si un sistem de lumini cu efect 3D in spate.

Modelul ofera 31 de posibilitati de personalizare exterioara cu 9 culori de caroserie si 4 pachete de culori, care includ nuante rafinate, pentru personalizarea masinii. In interior, habitaclul functional, simplu si degajat inspira inca de la prima vedere un sentiment de relaxare. Sunt oferite nu mai putin de cinci ambiante interioare opulente si distinctive , ceea ce asigura luminozitate, finete si rafinament.

C4 Cactus patrunde intr-un segment superior pastrandu-si stilul inconfundabil

Dotat cu forme pline, o capota orizontala care inspira robustete si protectie si cu o linie orizontala care confera silueta unui hatchback, Noul C4 Cactus sta cu fermitate pe cele patru roti. Dispunand de o arhitectura optimizata bazata pe modelul PF1 al Grupului PSA, noul C4 Cactus are un ampatament de 2.60 m, tipic pentru hatchback-urile compacte si asigura un spatiu generos pentru toti pasagerii. Consola este redusa pentru a garanta un plus de agilitate si manevrabilitate in mediul urban. Cu dimensiunile sale exterioare compacte (lungime de 4,17 m si latime de 1,71 m), Noul C4 Cactus revine la sursa hatchback-urilor compacte, oferind un volum spatios si o versatilitate adevarata in oras, in zonele suburbane si pe sosele.
Design organic si fluid cu elemente grafice remarcabile

Cu liniile sale pure si monolite, Noul C4 Cactus prezinta un design fluid si echilibrat, dinamic si fara agresivitate care nu exagereaza in materie de linii de stil. Continuitatea neintrerupta a partilor din fata, laterale si spate ofera impresia de armonie si rafinament, in serviciul unui stil puternic si distinctiv. Silueta monolita a caroseriei si curbele fluide pastreaza elementele grafice puternice concentrate pe functionalitate si in deplina concordanta cu limbajul formal stilistic al Citroën.

Un habitaclu spatios si luminos


Interiorul noului C4 Cactus pastreaza toate atuurile modelului C4 Cactus, precursorul modelelor Citroën in materie de stil interior. Odata cu deschiderea portierelor, acesta sugereaza confort si bunastare. Luminos si prietenos, habitaclul este proiectat ca un cocon, cu formele sale pure, materialele moi si culorile relaxante. Hatchback-ul ultra-confortabil ofera clientilor o ambianta moderna, eleganta si relaxanta, indiferent de circumstante: o veritabila invitatie la calatorii.
Noul C4 Cactus dispune de o plansa de bord joasa, cu nuante rafinate si un design orizontal, in care par ca plutesc tableta tactila centrala si display-ul in totalitate digital care prezinta informatii esentiale. Interfata de condus 100% digitala ofera o pozitie de condus aerisita si conectata, comenzile fiind grupate in jurul tabletei de 7’’ cu ecran capacitiv ca dotare standard. Habitaclul, pur si degajat, inspira imediat un sentiment de usurinta si placere.

Toti ocupantii beneficiaza de o senzatie agreabila de bunastare si spatiu datorita plafonului panoramic vitrat cu protectie termica ridicata. Tratat pentru a lasa lumina sa intre fara niciun risc de orbire, plafonul panoramic blocheaza caldura si razele UV la fel de bine ca ochelarii de soare de categoria 4. Avand in vedere performantele sale in materie de protectie termica, acustica si impotriva luminii nu este nevoie de storuri de protectie solara, ceea ce confera luminozitate, dar si spatiu si eficienta intrucat este pastrata inaltimea masinii, greutatea este redusa, iar centrul de gravitatie este coborat.
Cu Noul C4 Cactus dotarile premium se afla acolo unde clientii au nevoie de ele pentru uzul de zi cu zi. Banda moale de pe plansa de bord se potriveste cu tapiteria, in timp ce curelele suple ofera interiorului o nota de distinctie. Habitaclul Noului C4 Cactus gazduieste numeroase zone negru stralucitor: carcasa grila aerisire, extremitatile benzii de pe plansa de bord, spita inferioara a volanului, plansa de bord si carcasa tabletei si ornamentul noii console centrale. Aceste decoruri se imbina in mod armonios cu nuantele de crom satinat de pe comenzile de deschidere a portierelor, panoul butonului din noua consola centrala, insertiile de pe spita inferioara a volanului, conturul suportului manetei de viteze de pe consola centrala, ornamentul curelelor de pe portiere si torpedoul cu deschidere in partea superioara. Tapiteria noilor ambiante disponibile ca optiune a fost selectata pentru a conferi un plus de finete si placere la atingere.

Premiera in Europa: suspensii cu amortizoare hidraulice progressive (PHC)


Noul C4 Cactus inaugureaza, dupa C5 Aircross in China si pentru prima data in Europa, suspensiile cu Amortizoare Hidraulice Progresive ™ (PHC), o inovatie Citroën care va fi implementata pe viitoarele modele din gama. Expertiza Citroën in domeniul suspensiilor este incontestabila. Timp de 98 de ani, confortul suspensiilor s-a aflat in genele Marcii. De-a lungul anilor, clientii s-au atasat de confortul Citroën, care este unic pe piata. Bazandu-se pe experienta sa si pe know-how-ul inginerilor, Citroën a dezvoltat noul sistem de suspensie al carui obiectiv este de a imbunatati filtrarea, tipica Citroën si atat de indragita de clientii Marcii.

20 de brevete au fost depuse in cadrul dezvoltarii acestei suspensii. Principiul sau de functionare este simplu. In timp ce sistemele conventionale de suspensie sunt alcatuite dintr-un amortizor, un arc si un opritor mecanic, sistemul de Amortizoare Hidraulice Progresive™ (PHC) adauga doua opritoare hidraulice pe fiecare parte, unul pentru compresie si celalalt pentru decompresie. Prin urmare, suspensia functioneaza in doi timpi in functie de solicitari:
Pentru o compresie si o decompresie usoara, arcul si amortizorul controleza miscarile verticale fara ca opritoarele hidraulice sa intervina. Aceste opritoare dau senzatia ca masina aluneca pe un teren neuniform, ca un “covor zburator”.
La denivelarile majore, arcul si amortizorul, impreuna cu opritoarele hidraulice de compresie si decompresie fiind astfel evitate opririle bruste. Spre deosebire de un opritor mecanic traditional, care absoarbe energia dar restituie o parte din aceasta, amortizorul hidraulic absoarbe si disipeaza aceasta energie. Astfel, masina nu “topaie”.
Gratie acestei solutii tehnice inovante, Noul C4 Cactus confera un confort suveran si un efect de „covor zburator” fara a afecta placerea de a conduce si manevrabilitatea masinii.

Scaune cu un confort avansat pentro toti pasagerii


Pentru un plus de relaxare, scaunele fata din Noul C4 Cactus sunt dotate cu spuma de densitate mare care imbunatateste confortul. Aceasta spuma asigura in timp un confort optim, evitand efectul de tasare dupa un numar mare de ore petrecute la volan, dar si de uzura a scaunelor dupa mai multi ani de utilizare.
In plus, Noul C4 Cactus inaugureaza trei ambiante de interior (Metropolitan Red, Wild Grey, Hype Red) pentru scaunele Advanced Comfort, in premiera mondiala. Aceste imbunatatiri asigura un confort in abordare, dar si un confort postural si dinamic, pentru ca pasagerii sa se simta ca intr-un fotoliu din living-ul lor! Scaunele din fata si bancheta din spate sunt echipate cu spuma mai groasa cu 15 mm structurata pentru a asigura confortul din punct de vedere vizual si fizic:
Confortul vizual al scaunului a fost gandit cu grija pentru a crea o matlasare vizibila si reala. Inspirata din berlinele traditionale ale Marcii, precum CX si Xantia, aceasta matlasare creeaza o semnatura vizuala incontestabila si este amplificata de cusaturi si elemente grafice care sunt folosite si pentru Noul C3, Noul C3 Aircross si Noul C5 Aircross.
Confortul postural este remarcabil, cu baze si spate ale scaunului largi, suport amplificat, reglare in inaltime pentru sofer si pasagerul din fata si reglare lombara pentru sofer pentru o sustinere ideala a zonei lombare. Pozitia perfecta in timpul condusului este asigurata si de un volan reglabil pe inaltime si adancime.
Confortul de primire a fost, de asemena, imbunatatit, oferind finete si suport la contactul initial gratie unei spume de suprafata mai groasa.
Confortul dinamic, esential pentru un suport corect, in special in timpul deplasarilor pe distante lungi, se concretizeaza printr-o spuma structurata mai groasa combinata cu un strat de densitate mare in centrul scaunului.

12 sisteme de asistenta la conducere

Active Safety Brake
: pentru a reduce riscul de coliziune cu un vehicul aflat in fata prin franare automata. Camera video multifunctionala situata in partea superioara a parbrizului detecteaza obstacolele, ca de exemplu un vehicul care ruleaza in acelasi sens de circulatie sau care stationeaza. Sistemul declanseaza frana in mod automat atunci cand este detectat un risc de coliziune, de la 5 km/h la 85 km/h.
Recunoasterea indicatoarelor rutiere si recomandari: recunoaste indicatoarele rutiere de limitare a vitezei si afiseaza informatii pe plansa de bord. Viteza poate fi inregistrata cu un simplu gest pentru regulator/limitator de viteza.
Sistem de avertizare la depasirea involutara a benzii: detecteaza, la viteze mai mari de 60 km/h, orice depasire involuntara a liniei albe continue sau discontinue fara ca semnalizarea sa fie activata si avertizeaza soferul printr-un semnal sonor si o alerta vizuala pe plansa de bord.
Coffee Break Alert: spune soferului cand este timpul sa faca o pauza dupa ce a condus timp de doua ore cu o viteza mai mare de 70 km/h.
Alerta atentie sofer: alerteaza soferul in caz de vigilenta scazuta. Sistemul evalueaza starea de vigilenta a soferului prin identificarea abaterilor de la traiectorie in raport cu marcajul rutier gratie unei camere video multifunctionale situata in partea de sus a parbrizului. Aceasta functie este potrivita in special pentru benzile rapide, la viteze de peste 65 km/h.
Sistem de asistenta pentru unghiul mort: avertizeaza conducatorul cu privire la prezenta unui vehicul in unghiul mort, printr-o lumina afisata in oglinzile retrovizoare exterioare.
Park Assist: face din parcare o manevra mai usoara, mai facila si mai sigura. Acest sistem ofera asistenta activa la parcarea paralela si perpendiculara. La cererea soferului, acesta detecteaza in mod automat un loc de parcare, apoi directioneaza in siguranta masina catre acesta.
Camera video pentru marsarier: la trecerea in modul marsarier, camera video afiseaza imaginea din spatele vehiculului pe ecranul tactil de 7“ alaturi de repere de culoare in functie de proximitatea fata de obstacole, ceea ce faciliteaza toate manevrele.
Tehnologia Hill Assist: pentru a facilita pornirea pe un plan inclinat, sistemul impiedica deplasarea nedorita a vehiculului pe o panta atunci cand pedala de frana este eliberata. Aceasta functie este activa pentru un carosabil cu grad de inclinare mai mare de 3% stabilizand masina timp de doua secunde.
Iluminat static de intersectie: in functie de unghiul volanului, fasciculul proiectorului de ceata drept sau stang este activat pe langa luminile de drum pentru a ilumina unghiul din dreapta sau stanga vehicului pana la 75°, atunci cand viteza vehiculului este mai mica de 40 km/h.
Sistem de acces si demaraj cu functia "maini libere": acest sistem permite soferului sa inchida, sa deschida si sa porneasca vehiculul fara a scoate cheile din buzunar. Masina recunoaste conducatorul de indata ce acesta apropie mana de manerele portierelor din fata sau portbagaj.
Grip Control: permite vehiculului sa adapteze motricitatea rotilor din fata in functie de suprafata parcursa (zapada, namol, nisip).

Trei tehnologii pentru conectivitate


Noul C4 Cactus pune la dispozitia pasagerilor sisteme intuitive si de varf pentru a asigura o continuitate intre lumea lor digitala si universul masinii ramanand astfel conectati, pentru dialog, navigatie sau pur si simplu pentru relaxare.
Functia Mirror Screen cu Android Auto, Apple CarPlay™ si MirrorLink® ofera posibilitatea de a utiliza aplicatiile de pe smartphone direct de pe tableta de 7" in deplina siguranta.

CITROËN Connect Nav: sistem conectat de navigatie 3D de ultima generatie care ofera numeroase avantaje. Combinat cu o tableta de 7" cu ecran capacitiv, acest sistem beneficiaza si de o recunoastere vocala pentru controlul functiilor Navigatie, Telefon si Media fara a lua ochii de la drum. Sistemul este asociat cu servicii conectate precum TomTom Traffic, pentru informatii in timp real cu privire la trafic, localizare si preturi pentru statiile de service si parcari, prognoza meteo si functie de cautare a punctelor de interes de plan local. Utilizatorii vor aprecia, de asemenea, optiunea Zona de pericol.

CITROËN Connect Box
cu Pachet SOS & Assistance: serviciu pentru apeluri de urgenta si functie de geolocalizare. In cazul unui accident sau orice alta situatie care necesita interventie urgenta, permite trimiterea unei asistente adecvate, in mod automat sau la apasarea butonului "SOS" din interiorul vehicolului. Disponibil 24/7, serviciul este gratuit si nu necesita abonament. Pentru a oferi si mai multa liniste clientului, este posibil sa se contacteze serviciul de asistenta prin apasarea lunga a butonului “Double Chevron”.

Sapte motorizari eficient si performante in segmentul sau

Noul C4 Cactus beneficiaza de motorizari care asigura o performanta superioara. Combinatia dintre platforma usoara si eficienta si motoarele de ultima generatie amplifica placerea de a conduce. Gama de motorizari este una larga si perfect adaptata pentru un condus in mediul urban, deplasari de weekend sau destinatii mai indepartate. Noul C4 Cactus este dotat cu motor PureTech de 3 cilindri pe benzina echipat cu ultimele tehnologii pentru o mai buna reactie, un consum redus de combustibil si o reducere a nivelului de emisii (International Engine of the Year 2015, 2016 si 2017 pentru versiunile PureTech 110 si PureTech 130) si cu motoare diesel BlueHDi care confera ocupantilor o senzatie de placere la bord,precum si posibilitatea de a face economie si de a respecta mediul.

Benzina
: Noul C4 Cactus este disponibil in versiunea sa cea mai performanta cu motorul turbo PureTech 130 S&S echipat cu cutie de viteze manuala cu 6 rapoarte. Motorul PureTech 110 de asemenea, turbo, este disponibil cu cutie de viteze manuala cu 5 rapoarte (PureTech 110 S&S manual) sau cu cutie de viteze automata EAT6 cu 6 rapoarte pentru un confort si o placere maxime la bord (PureTech 110 S&S EAT6). Modelul elementar dispune de o motorizare PureTech 82 care utilizeaza o cutie de viteze manuala.

Diesel:
Noul C4 Cactus dispune de motorul BlueHDi 100 BVM si motorul BlueHDi 100 S&S BVM. In toamna anului 2018, noul hatchback va fi disponibil cu un motor diesel si cu o cutie de viteze automata, pentru soferii care prefera cursele mai lungi.

Aceste 7 motorizari sunt completate de BlueHDi 100 S&S ETG6 diesel pentru pietele mondiale de export.

Vizualizari: 1817